Jelenlegi hely

Beszámoló: Half-Life 2 MMod + Overhaul HD Textures

Utolsó bejegyzés

Beszámoló: Half-Life 2 MMod + Overhaul HD Textures

kép:https://i.imgur.com/xRpm66V.jpg

Beszámoló: Half-Life 2 MMod + HD Overhaul textures

Nos, nem mondhatjátok, hogy nem hagytam elég időt a Black Mesa megvételére ill. végigjátszására. Vagy legalább a cikk elolvasására :) Viszont mindjárt itt van a március, azaz a HL: Alyx megjelenés, ami előtt ideje lenne a másik rész újrajátszásának is. Lehetőleg valami 2020-as évekbeli változattal, természetesen. Ezért is született meg ez a cikk. Szóval üdv akarom mondani pajszert mindenkinek, lássuk akkor, mi is kell véleményem szerint a jelenleg elérhető legjobb, legautentikusabb (már amennyire egy moddolt verzió lehet az), de legalábbis legszórakoztatóbb HL2 élmény eléréséhez.

Első és legfontosabb a Half-Life 2 MMod. Innen letölthető a legutolsó változat. Előnye, hogy támogatja az epizódokat is, Lost Coastot, és ami még fontosabb, képes egyéb modokat is hiba nélkül kezelni. Az X:\steam\steamapps\sourcemods\HL2MMod_HL2\custom mappában kell beletenni a modokat, egész jól fel is ismeri és használja őket. Modception.

[ Half-Life 2 : MMod ] Patch 1.3 Release Trailer
Inditás gomb

[ Half-Life 2 : MMod ] Patch 1.3 Release Trailer (00:02:01)

A következőkben ezután 3 féle úton indulhatunk el.
1. Letöltjük a HL2: Updatet, akár a steam oldaláról. Ebben főleg bugfixek vannak, én próbáltam, de nem javaslom, ezzel az erővel maradhatunk az eredeti vanilla verziónál is. A 2004-es grafika már igencsak kopottas ma. Persze akinek az első rész jó csak a régi grafikával, némi elnagyolt HDR-el az maradhat ennél. De annak a MMod használatát sem igazán ajánlanám. Sőt, ezt a cikket se :)

2. Letöltjük a FakeFactory Cinematic modot, finomhangoljuk, és megbarátkozunk vele. Azt hiszem mindenki ismeri, ez az a mod, ami után rá se ismerünk majd kedvenc játékunkra. Teljesen átszerkesztett modellek, pályák, karakterek, fegyverek, hangok, zenék. Szinte minden. Sajnos szerintem is túllőttek a fejlesztők a célon, így én ezt is szanálnám. Bár a full nude Alyx csábító, de azt enélkül is "élvezhetjük"...

3. Letöltjük a HL2: HD Overhaul legutolsó verzióját innen. Mit csinál ez? Gyakorlatilag szinte az összes textúrát/spriteot kicseréli 2k felbontásúakra. Plusz némi tupírozás a fényeffekteken. És ennyi. Nincs semmi Cinematic mod tartalom, se modell, a készítő próbált maximálisan a source alapokra építeni. Na ez az ami kell nekünk!

Aki akar, még rádobhat valami SweetFX / ENB modot, nekem nem volt rá szükségem, szerintem nem kell bazári tűzijátékot csinálni a játékból.

Na, már majdnem meg is vagyunk. Én még a skill.cfg-t szoktam átszerkeszteni, mert utálom hogy a kedvenc fegyvereimből (AR2 és Colt, természetesen) olyan kevés lőszer lehet a hátizsákban. Itt lehet erről infót szedni, ha valaki nem ismerné a trükköt. Ne felejtsük el az alap, és a két epizódban sem átírni.

És volna még itt valami felügyelő úr... Realistic Difficulty Addon. Akinek az kell, hogy pár golyótól megfeküdjön, és szereti a quicksave gombot nyomni (vagy a monitort kidobni az ablakon), annak javaslom ezt. Természetesen az ellenfelek is könnyeben halnak, és testreszabható ez is, de én a magam részéről megelégedtem a cfg turkálással. Ezt is a MMod custom könyvtárba kell bedobni.

Akinek pedig mindez kevés lenne, még találhat itt tonnaszám addont* a MModhoz, illetve modfrissítést, amivel együtt használható. Úgy látszik a népek többségének tetszik a MMod, és sok modder céljának tűzte ki, hogy kompatibilis legyen vele. Ami bizony jó.

Na ez után a túl hosszúra nyújt felvezetés után jöjjön akkor a véleményem, miután a hétvégén végigtoltam újra a teljes HL2-t a fent részletezett konfigurációban. Teljes a francokat, szétszabdalt, félbevágott, hiányos - innen is köszi Gabe, remélem azóta is csuklasz.

kép:https://i.imgur.com/AP5AqIw.jpg

Kezdjük a rosszal, mert abból úgyis kevesebb van.
Van néhány bug, valamiért nálam az alap HL2 néha kifagyott egy idő után, hiába írtam be az indítási opciókhoz a "-console -heapsize 4096000" paramétereket. Végigmentem a szokott bugfix megoldásokon, de nem segített. Érdekes módon az epizódok csont nélkül mentek, nem kizárt, hogy nálam van a hiba. Összesen 3 lila kockás textúrahibával találkoztam mindössze. Értelemszerűen többet tölt a moddolt változat a több és nagyobb textúrák miatt.

A MMod némileg átírja az AI-t, így egyrészt nehezebb lesz, mert vertikálisan is többet mozognak a Combine katonák (azaz fel-le másznak, ha szükséges), valamint képesek reagálni áldásos tevékenységünkre akár messziről is, és szépen csapatosan lerohanni - én ezekre még azt mondom, semmi probléma, kicsit megnövekedett a kihívás, és könnyebben halnak a mellettünk harcolók, ez rendben van. Viszont itt-ott találkoztam scripteseményre váró, vég nélkül spawnoló ellenségekkel, ami bizony a legrosszabb COD-os élményeimet hozta fel. Ezt szerintem kár volt beletenni, ha jól emlékszem az alapjátékban nem volt ilyen, a MMod mentségére legyen mondva tényleg csak kb. 3-4 helyen találkoztam ilyennel.

kép:https://i.imgur.com/KZmW923.jpg

Térjünk is át akkor a jobbik oldalára, azaz miért is érdemes feltennünk a MModot a textúracsomaggal.

Grafika: Vadonatúj, az eredetinél nagyságrendekkel szebb és részletesebb fegyvermodellek és fegyveranimációk, manapság is vállalható minőségű textúrák, javított ég, dinamikus lágy és szórt fények, árnyékok. Kromatikus aberráció, film effekt, és még egy rakás újdonság. HEV sisak becsillanás, maszatok, még pont nem zavaró mértékben. HDR robbanások, bevilágítások - nem érdemes túl közelről a fénybe nézni :) Ezek külön-külön ki- és bekapcsolhatók, naná. Részletesebb, de nem bántóan durván átrajzolt karakterek és tárgyak. Szerintem a HDR implementálása is példásan sikerült, a pályák nem túl sötétek, de ugyanakkor példás a fényforrások használata.

Egyszóval mindenből az elérhető legjobb, úgy hogy a lore ennek nem látja kárát, nem úgy mint például ahogy azt a Fakefactory CM-ben láttuk. Nagyon belekötni nem lehet, még a pályákat sem szórták tele plusz tárgyakkal, így akinek az eredetihez minél hűbb konverzió kell, az nem fog e téren csalódni. Részemről lehetett volna cizellálni, nekem manapság már a Black Mesa pályák is puritánnak hatottak, de ahogy ott is írtam, ez játékmotor limitáció, ennyit bír a Source engine. Mivel ezeken kívül nagy ráncfelvarrás nem történt, így a gépigény még mindig szolidnak mondható, 4 fizikai mag, 8GB RAM, RX580 ill. GTX1060 vagy ekvivalens gépen akár 4k-ban is meglehet a 60 feletti FPS. FHD monitoron nyugodtan kapcsoljuk be a virtuális szuper felbontást.

kép:https://i.imgur.com/ypkRoqE.jpg

Hangok: Nem sok szót pazarolnék rájuk, a tökéletes még tökéletesebb lett. Az alap HL2 hangok is jók voltak, ez a teljes szériára jellemző szerencsére. De itt még megfejelték azzal, hogy például kihallatszik, ha a tárban már csak pár töltény maradt... Azt hiszem ennél többet nem is kell mondanom. A robbanásokat ill. a tűzzel/vízzel kapcsolatos hangokat is remasterelték, és bizony könnyebben lesz különféle intenzitású fülzúgásunk is, ha közel állunk a pukkanásokhoz. A zenék maradtak a régiek, természetesen.

kép:https://i.imgur.com/QQbBVz4.jpg

Játékdizájn: Na itt történt a legnagyobb pozitív változás. Rengeteg apró, de szórakoztató elem került bele, mint pld. ha tele tár esetén megnyomjuk az újratöltés gombot, többféle egyedi fegyveranimáció a jutalmunk. Vagy végre szebben és jobban követhető, ha sebzést kapunk. Pontosabban irányítható a sörétes, egyedi főmenü animációk, teljesen dinamikus, modelleket és pályát is bevilágító fegyverfények. Sorolhatnám napestig.

De ezeken kívül is rengeteg fontos változtatás történt. Például a játék egy korai pontján megkapjuk a Combine CP villámbotot, aminek bizony haszna is lesz, ugyanis a manhackek ellen kiválóan használható. Az összes telepített minigunt lecsatolhatjuk és magunkkal vihetjük, korlátozott lőszermennyiség mellett. Már persze kivéve, ha előtte szétrobbantottuk botor módon egy hordóval, mert akkor ne is álmodjunk erről... Megkapjuk még később a járműre applikálható Tau Cannont is, de ezzel nem voltam nagyon kibékülve, a HL1 / BM-es használhatóbbnak bizonyult. De érdekességnek mindenképpen jó. Néhány meglévő fegyver is kapott pár apróbb csiszolást, de érdemben szerencsére nem változtak. Használhatunk végre ironsightot is, szinte az összes fegyvernél.

Ahogy már utaltam is rá többször, a robbanások teljesen át lettek alakítva, mind grafika és hang szempontból, mind pedig a környezetre tett hatásukkal. Érdemes minden robbanószert összekombinálni mindennel, és figyelni, hogy mi történik, lehetőleg biztos távolról.

Az AI fejlesztésről már írtam, lesznek meglepetések mind zombi, mind pedig katona oldalon, ezt garantálom. Összességében a játék nehezebb lett szerintem, de azért még mindig simán végigjátszható. Azért a hardcore mod használatát nem javasolnám elsőre :)

kép:https://i.imgur.com/4GpKUSM.jpg

Nos, ezer szónak is száz a vége (vagyis ööö... izé), a jelenleg v1.3 verziónál járó MMod mindenképpen megéri a feltelepítést, és szerintem a HD textúracsomag is, ha 16 év után újra elő szeretnénk venni a nagy klasszikust. Amit kapunk: szebb és jobb tűzharc, élethűbb technikai oldal, élménydúsabb és hibátlan játékmenet, érintetlen lore és történet... nem is kell ennél több. Ráadásul mindezt teljesen ingyen. Ezután a régire már rá se fogunk nézni, azt garantálom. Alig várom, hogy a Black Mesa is megkapja az itt látott fegyveranimációkat. A mod készítője egyébként már belengette a v2.0 készítésének kezdetét, de addig semmiképpen se álljunk féllábon, ugyanis a v1.0 elkészülte is kerek 9 évbe került...

*Példul Esztit ezt itt. Ebben benne van egy "HEV suitless" mód is, ami bizony pont azt takarja, amit mond, kipróbálhatjuk mit tudott volna Gordon alkotni egy szál "fehér köpenyben és abban a bizonyos nevetséges nyakkendőben". Szóval így is egy újabb élményt kapunk.

Verdikt: 99%

Szerkesztette: Chiller - 2020 feb 07


Na, ugye, hogy fantasztikus dolog az MMod, te meg hitetlenkedtél itt nekem látatlanban, hogy nem ad hozzá sok mindent. It's amazing, promóztam is jó sokat a Discordon, de nem igazán volt vevő rá a közönség, mert hát "apátia-úgyisszarmegrégi-anyátok-Harvykeressmunkát" a napi program inkább arrafelé.

Fantörpikusan feldobja a játékot, csodás kis videókat lőttem vele januárban, szóval ha már van cikk:

The best combat encounter in all Half-Life
Inditás gomb

The best combat encounter in all Half-Life (00:07:57)

Half Life 2: Episode One - Hospital
Inditás gomb

Half Life 2: Episode One - Hospital (00:11:26)

Half Life 2: Episode Two - last fight
Inditás gomb

Half Life 2: Episode Two - last fight (00:15:45)

Az olyasmik, hogy néha pl. respawnol az ellen meg hogy úgy összességében is okosabbak nekem nagyon bejöttek, mert a HL2 sajnos hardon is roppantul könnyű tud lenni az esetek többségében. Így van kihívás végre és változatosabb is a harc (a combine katonák ugye már lövik rád az alt fire-t is dögivel, ugrálnak, ahogy te is írtad stb., ez meg bővíti a játékot szépen).

Egyedül a pontosabb célzást kapcsoltam ki náluk, mert az szerintem nem kóser. A HL-ben rázkódik a kamera, ha eltalálnak, tehát ha messziről gyakrabban lőnek meg, konkrétan nem tudsz mivel visszalőni, mert a rázkódástól nem igazán lehet célozni a távolsági fegyvereiddel, a Magnummal és a nyílpuskával. Közelebbről meg érzésre ugyanolyan jól lőnek a fícsör kikapcsolása után is, szóval fölösleges teljesen, csak kevésbé dinamikus lesz tőle a játék szvsz.

A másik játékmeneti dolog, ahol nem az alapbeállítást használtam a weapon spread volt. Szvsz az "MMod" nevű opcióban tökre fölösleges az, hogy a weapon spread folyamatos tüzeléssel fokozatosan nő. Oké, akinek kell a realizmus, az tolja úgy, csak hát a HL2-ben eléggé szivacsos az ellen, a hitboxok meg kurva szigorúak, szóval csak kicsit nagyobb spreaddel és kicsivel rosszabb célzással is tarthat sokkal tovább ledarálni egy katonát az MP7-essel.

Ezzel szemben a középső beállítás, a "Mix" vagy milyen nevű csak annyit csinál, hogy állástól függően variálja a spreadet, vagyis futás közben pontatlanabb leszel, guggolva - zoomolva viszont pontosabb. Emiatt egy kicsit "izzadósan" játszva konkrétan gyorsabb lesz a játék, mivel a hardon bullet sponge combine-t is gyorsan le tudod darálni a szimpla kis MP7-essel, ha jó állásból fejre célzol. Persze ha elcseszed, akkor meg lehetsz lassabb és még ki is nyírhatnak, de hát ezt hívják balansznak. :D

Bocs, hogy wotokat költök a cikkeid alá, csak hát mostanában úgy tűnik, hogy ugyanazzal játszunk, az MMod meg egy abszolút legendás gameplay mod, ami szerintem a HL2 Brutal Doomja lesz népszerűségben.

UI:

Alig várom, hogy a Black Mesa is megkapja az itt látott fegyveranimációkat.

Lesz MMod a BM-hez? Baromi jó lenne, mert nagyon archaikusnak hat utána a "régi rendszer" (igen, elkövettem azt a hibát, hogy a Xent azután vittem végig, hogy MModdal kivégeztem az összes HL2-t).

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Elismerem, igazad volt, de valahogy videón nem látszott annyira jónak.

Kihívásban egyetértünk, nem zavaró az az 1-2 respawn, főleg ha az ember rájön, hova kell menni, hogy abbamaradjon - csak én lehet másként oldottam volna meg.

Két dolgot tennék még jelenleg hozzá, a BM-féle vérrel összekent fegyver hiányzik innen, pedig az nagyon tetszett ott; illetve még mindig automatikusan újratölt minden fegyver, ha elváltunk.

---

Lesz MMod a BM-hez?

Én biztosra veszem. Vagy ha nem is, részeit át fogja venni a Crowbar Collective. Persze erről semmi hivatalos nincs, de remélem. :)
Egyelőre korai is lenne róla beszélni, ha lesz is, évek kérdése...



nyamm nyamm

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



még mindig automatikusan újratölt minden fegyver, ha elváltunk.

Na igen, ettől szerintem is meg kellett volna szabadulni, mondjuk szvsz nagyobb meló az, mint aminek tűnik. Egy kicsit el vannak cseszve a reload animációk (nemcsak a modban, hanem az eredeti játékban is) abból a szempontból, hogy nem akkor kapod meg a teli tárat, amikor Gordon azt beleteszi a fegyverbe, hanem akkor, amikor TELJESEN vége van az animációnak. Emiatt rohadtul nem intuitív, szóval idegőrlő lenne a muníció menedzselgetése.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


Boz képe
Boz

Jól hangzik, lehet adok majd neki egy próbát.
Downfall-al vajh működik-é?

Éljenek a videojátékok!



Ha az MModra gondolsz, akkor az alapvetően megy az összes vanilla HL2 fegyvert használó moddal, de nem magától. A ModDB oldalon meg kell nézni (az "addons" résznél), van-e compatibility patch a Downfallhoz.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



nekem valamiért oroszok lettek a plakátok, az normális?
(mindent az itt megadott linkekről töltöttem le)

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



Nos igen. City17, you know.

Az új textúrák java részben Cirill betűsek.

Vagy legalábbis én nem találtam másfélét.



Zaxx írta:

még mindig automatikusan újratölt minden fegyver, ha elváltunk.

Na igen, ettől szerintem is meg kellett volna szabadulni, mondjuk szvsz nagyobb meló az, mint aminek tűnik.

Black Mesaban sikerült megoldani... :)



Ja, és ott az animációkkal sincs olyan gond, mint a HL2-ben, nem kell megvárni az animáció legvégét az újratöltéshez.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Ez a kis foldalatti vasut Muncheni repteren iszonyatosan HL vibesokat adott :D csak egy nagy ossteszerelo csarnok kellett volna utkozben :D jobb lenne egy ilyen mint egy disney vasut

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!