Jelenlegi hely

Black Mesa: Tovább késik a Xen

Utolsó bejegyzés

Black Mesa: Tovább késik a Xen
Sehogyan sem akar elkészülni ez a Xen kiegészítő a Black Mesához. Az eredetileg tavaszra belőtt megjelenést a Crowbar Collective először decemberre tolta át, most pedig kiderült: idén már biztosan nem utazhatunk el a Half-Life párhuzamos dimenziójába. A CC ezúttal már nem bátorkodott újabb határidő tűzésével, szóval a játék ismét a „when it's done” kategóriába csúszott vissza.

Búslakodniuk azonban annyira azért nem kell a rajongóknak, a tél ugyanis tartogat még meglepetéseket: néhány héten belül komoly endzsin-ápdét érkezik, amivel a Xenbe szánt fícsöröket tervezik tesztelni a fejlesztők. A frissítésnek köszönhetően egy kicsit megfiatalodik az egyébként borzasztó öreg Source motor: érkeznek a lens flare-ek (hú), a dinamikus fények (ááá), felcsillan az image based ambient lighting (óóó) és szépülnek a textúrák a 4 way texture blends (vááá) opciónak köszönhetően, de jelentős optimalizációk várhatóak a Cascade Shadow Maps (CSM) és a Godray effektekhez is. A fenti linken ezek mindegyikéből találni egy kis képes-gifes kóstolót, érdemes őket nézegetni.

Csobbant két új koncepciós festmény a Xenből is:
 



Hogy tovább enyhüljenek a fájdalmak, a Black Mesa kapott egy szép 60%-os leárazást is. Irány a Steamre érte!
Szerkesztette: Doom - 2017 nov 25


Noooooooooo!!



Akkor már átportolhatnák a projektet Source 2-re. A Source1 már elég avíttas, mondjuk egy CE5, vagy UE4-hez képest. Bár hobbyprojekthez még elmegy és legalább a játékmenetet nem kell újraprogramozni.

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök


Tno képe
Tno

Ideje lenne már a Minecraft-nak is motort váltania, nem?

Monas apó legyintett. Két kézzel is.



A Minecraftot valószínűleg olyanra tervezték, de egy 2017-es HL feldolgozás igy csak 2010-ben 'ragadt'. (A HL1-ben nem direkt voltak kockafejű emberek, :D hanem annyit bírt a technológia. )

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



Szerintem érdekesebb úgy a project sokkal, hogy megtudjuk, mit lehet kihozni az ősöreg motorból. Az a baj inkább, hogy a srácok sajnos megmaradtak moddernek, szóval bár módosítgattak ezt-azt az engine-en, komolyan javítani nem sikerült rajta, a modderkedős "teleszarom a pályát minden szarral, nem érdekel, ha nem bírja a motor" mentalitás viszont megmaradt.

Aki a Surface Tensiont tervezte, annak pl. levágnám a kezét, mert hogy a picsába lehet úgy túlterhelni egy endzsint? :D Jaj, de jó, hogy jönnek az új effektek, csak bár a multithreading fejlesztésére cseszték volna el ezt a sok időt.

Szerk: A játék meg szvsz akkora csalódás lesz egyébként, hogy azt sem fogjuk tudni, melyik fal adja a másik pofont.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Az első publikus (mondjuk 3 éve lehetett?) Black Mézához képest mit fog tudni? Az még eléggé "kivonatos" volt, nem csak a Xen hiányzott belőle, hanem az eredeti játék tippre kétharmada.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



A nagy egészt nézve a Xent leszámítva semmi sem hiányzott belőle, egyedül az On a Railen és a Surface Tensionon vágtak egy szépet. A Surface Tension azóta már alapból pótolva lett a steames verzióban, az extended On a Rail meg a workshopból érhető el.

Ami miatt hiányosnak lehet érezni, az a játékmenet: a legtöbb pálya nagyobb lett, Gordon viszont HL2-esen lassú, így nem igazán passzol a dolog az eredeti level designhoz (ahol módosítottak a pályákon, az meg nem mindig működik igazán jól). A Xen viszont egy sokkal-sokkal testesebb cucc lesz az eredeti nyúlfarknyi adagnál, és remélhetőleg a steames verzió klasszikus fícsörei is jobban lesznek implementálva egyszer.

Ha meg a sima mod verzióra gondolsz első publikus kiadás alatt, akkor már azért is érdemes beszerezni a Steames változatot, mert az égbekiáltó hiányosságok ellenére egy jóval frissebb custom verzióját használja a Source-nak, szóval sokkal jobban néz ki és jobban is fut. A fegyveranimációkat és modelleket is lecserélték, a textúrák többsége is új, szóval egy újraépített Black Mesáról van szó.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Jó, mondjuk a HL1-hez képest bármi előrelépés ami sourceon készül, de már megvannak a source limitációi is bőven. A L4D2 is látványban már kicsit low feeling volt, de a játékmenet még kompenzálta. A Xen rémlik, hogy játszottam annó, de már csak azért, hogy kijátsszam. Az enginet meg ugye valószínűleg már újra kellene írni az alapoktól, hogy optimális legyen a current számítógép genhez. Kíváncsi vagyok amúgy mit sikerül majd összehozni a készítőknek.

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



Majd ha kész a Xen. Nekem nem hiányzik újabb 8 év várakozás, elég a Source1 is.



Értem, de mondjuk egy Scorn grafikai szintű Xen kicsit odabaszós lenne.
Biztos vótmá, de na rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=WtOcbZG5xA4

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



Jó, mondjuk a HL1-hez képest bármi előrelépés ami sourceon készül, de már megvannak a source limitációi is bőven.

You don't say? :D

A L4D2 is látványban már kicsit low feeling volt

Nagyon rossz hasonlat, mivel multi lövöldéről van szó. A Black Mesa az avíttas külcsín ellenére is a legszebb Source játék szvsz (art designban már nagyon nem, de ez van, nem a Valve fejleszti), és nyilván a CS GO sem rúg labdába mellette.

Az enginet meg ugye valószínűleg már újra kellene írni az alapoktól, hogy optimális legyen a current számítógép genhez.

És ez az, amit nem tettek meg sajnos, amivel az a legnagyobb probléma, hogy fogyasztói oldalról elvárás lenne. Nem a külcsín a probléma, hanem a teljesítmény azon a néhány részen, ahol a srácok az engine fölé lőttek ambícióban.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Még annyit ehhez, hogy ugye akkoriban még prevgen konzol volt, és ugye arra volt optimális a L4D1-2. Multiban a playerek is viszik az erőforrásokat, de a látványt nagyságrendileg nem befolyásolják. CSGOval látványilag nincs túl nagy gond,(CSsourcehoz képest) de elvileg átportolják majd Source2-re. Dota2 ugye source2, de az a design UE3-on is ugyanígy mutatna, látványban egy Paragonhoz képest (UE4) csak meh. De kíváncsi vagyok hogy mutat majd FPS nézetben, lehet, hogy fél órára föl is telepítem majd a CSGO-t, hogy checkoljam :D (Most utánaolvastam elvileg a contentgyártás és a moddolhatóság is javulni fog a Source2-vel..)

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



Ha jól tudom kb. ketten foglalkoznak a source2 motorral a valvenél, szóval én semmit nem várnék....



Hiába na, optimalizálni kell az Artifactre. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!