Jelenlegi hely

Topikok

2020.09.28 - 00:28,h Zenebona HQ Chill

Akshin Alizadeh - Southern Man
Inditás gomb

Akshin Alizadeh - Southern Man (00:03:58)

Inner Struggle
Inditás gomb

Inner Struggle (00:04:04)

2020.09.19 - 11:18,szo Cikkek Beszámoló: Marvel's Avengers

kép:https://i.imgur.com/BVJRdgK.jpg

A játék nézd-a-hátam típusú verekedős játék. Van neki egy elég szórakoztató szóló kampánya meg egy 4 fős co-op többjátékos része.

A sztori tipikus képregénysztori, vagyis a főgonosz hatalmat akar, és az átlagemberek nagyon könnyen manipulálhatóak. Vannak persze dramaturgiai csúsztatások is, szóval nem minden logikus. Eddig 5 Avengert láttam, mint játszható karaktert, Captain America, Black Widow, Hulk, Iron Man, Thor. Kicsit meggugliztam az Avenger tagok listáit, és nem volt pont olyan taglista, mint ebben a játékban, szóval inkább a popularitásra mentek. Emlegetik még Captain Marvel-t is, de őt nem láttam még a játékban. Van viszont egy új karakter, akit még nem lehetett a filmekben látni (hacsaknem valami eldugott cameo szerepben), Kamala Khan. Képregényrajongók ismerhetik a nevét. A játékban ő még nagyon fiatal, az ő sztoriján keresztül halad a fő kampány, tehát ő is egy játszható karakter.

ShowHide spoiler #Miről szól a történet:

Elég zavaró, hogy nem volt pénzük/engedélyük a mozifilmekben szereplő színészekre, úgyhogy újra kell tanulni a karakterek arcát és hangját. Nem mondom, hogy rosszak lennének, csak más.

Harcrendszer

A harcrendszer nagyon összetett.

Alapvetően van kis támadás, nagy támadás, ugrás meg védekezés. A védekezés aztán szétágazik Parry-re meg Dodge-ra. Van továbbá "Hős-csík", ami mindenkinek más módon töltődik, és a segítségével lehet még több erőt vinni a támadásokba. Van aztán 3 egyedi képesség, amik ilyen lassan töltődő szuper támadások vagy akciók. Pl. Kamala egyik ilyen akciója egy erős gyógyítás.

Vannak aztán a felszerelések, 4 testtájra lehet tenni valamit (ez sem rendesen meghatározott, hogy hova, mert hősönként változik) + van még 3 extra hely is mindenféle speciális tárgyaknak (Artifacts). A tárgyaknak az RPG-kből ismert szintjei vannak, fehér, zold, kék, lila, sárga. A tárgyaknak random bónuszai lehetnek illetve lehet őket fejleszeni is, mindenféle erőforrásokból.

A hősöknek alapból van 4 "sima" (Primary) képességfája, ezek inkább csak bokrok, 6-8 képesség van rajtuk. Itt találhatóak meg a mindenféle speciális támadások, új mozdulatok. Vannak aztán a Specialty fák, amik már kicsit nagyobbak, ezek módosítókat adnak az egyedi képességekre. Aztán vannak a Mastery fák, amik meg a Primary képességekhez adnak új tulajdonságokat meg bónuszokat, pl. a Ranged támadások átmennek az ellenfeleken, szóval az is megsérül, aki az első célpont mögött volt. Ezekből is van vagy 50. Képességpontot szintlépéskor lehet kapni, nem tudom van-e határ.

Itt még nem ér véget a dolog, a gyűjtögetnivalók is adnak bónuszokat.

A harc maga egyszerű és bonyolult is. Nagyon függ attól, hogy melyik karaktert játszod, és hogy kontrollerrel vagy billentyű/egérrel. Ezt ennél a játéknál tapasztaltam először, az istenek se tudtam kényelmes billentyűs irányítást összehozni a sok különféle akció miatt. Pl. nagy dilemma, hogy mi legyen az egérgombokon, mert sok a jelentkező: Kis ütés, Nagy ütés, Védekezés, Hős csík, Célzás, Counter. Végül az lett, hogy a közelharc specialistákkal (Kamala, Hulk) kontrollerrel játszom, a repülő, távolságiakkal (egyelőre Iron Man) meg egér/billentyűvel. Gyakorlatilag minden karakterrel meg kell tanulni játszani, szóval ez is nagyon jó, hogy bár mindekinek hasonló eszköztára van, mégsem egy kaptafa az egész.

Az eddigi 3 karakter közül messze Kamala stílusát élvezem legjobban. Vasemberrel meg sokat anyáztam, mert küzdöttem a kontrolleres irányítással. Ekkor álltam át végül egér/billentyűre, és most már sokkal jobb. (szerk: végül Black Widow lett a kedvenc, és megtanultam kontrollerrel játszani Iron Man-t is)

A harc nagyon változatos tud lenni, a játék nem fél egyszerre akár 10+ ellenfelet is bedobni. Vannak persze mini-bossok és bossok is. Rengeteget kell mozogni, elkerülni a támadásokat, visszatámadni, kombózni. Nagyon hektikus tud lenni, különösen, amikor egyszerre támadnak földön és levegőben is (elég sok repülő ellenfél van). Vannak továbbá kritikus pontok az ellenfeleken, amik persze többet sebeznek. Vannak státuszok is, mint például Kábult, Fagyott, stb. A kábult ellenfélen speciális támadást is végre lehet hajtani, ami egyedi animációt, és nagy sebzést jelent.

Itt is bejön, hogy melyik karakterrel hogyan játszol, mert van, aki tud harc közben gyógyulni, másoknál meg nagyon oda kell figyelni. A felszerelésed bónuszai is óriási szerepet játszanak, és aszerint érdemes összeválogatnod, hogy milyen játékstílust preferálsz.

Az adott küldetés területét érdemes végignézni, mert sok nyersanyagot lehet találni, meg "kincsesládát". Ezekben a láda színétől függő random loot van, szóval érdemes próbálkozni. A pályákon vannak továbbá mini-bossok is, meg lezárt raktárak, ahová különböző módokon lehet bejutni (bent persze loot van).

A pályák nagy része rombolható, különösen látványos, ha bekapcsolod az Intel procis támogatást rá.

Eight Hours Later... | SpongeBob Time Card #43
Inditás gomb

Eight Hours Later... | SpongeBob Time Card #43 (00:00:02)

Végigvittem a kampányt, ami sajnos elég rövidnek bizonyult, de egyébként elég szórakoztató volt. Elég fura volt, mert minden hős szerepet kap a végső csatában, viszont nekem volt olyan, akit alig-alig fejlesztettem korábban. Így az egyikük konkrétan 1. szinten tolta a végső boss-fight-ot. :) Ilyenkor nincs gáz, mert a játék automatikusan a szintedhez állítja be az ellenfeleket, a hátrányod csak abból adódik, hogy az alap akciókon kívül nemigen van más támadásod.

Ez a szintezés egyébként is jellemző a játékra, ha pl. egyedül mégy egy 4-személyes kalandba, akkor kipótolja a csapatot 3 másik hősöddel (még ki is választhatod, hogy kikkel). Ilyenkor őket is az fő karakterhez igazítja a játék, szóval ha mondjuk pipogya a Hulkod a szupermagas szintű Black Widow-dhoz képest, az sem gond.

Kiderült továbbá az is, hogy a karakterek max szintje 50. Ez arra elég, hogy megszerezd az összes képzettségpontot, amire szükséged lehet. A képzettségfák sem olyan bonyolultak, mint elsőre gondoltam, mert sok olyan képzettség van, aminél 3 lehetőség közül kell választani. Az viszont jó, hogy nem vagy belebetonozva a választásodba, cserélgetheted, hogy a 3 közül melyiket szeretnéd. A szintek szerintem túl gyorsan jönnek, egy komolyabb küldetés után akár kettő is. Szóval nincs is igazán időd megtanulni az új mozdulatokat, mert rögtön kapsz másik kettőt.

A szintnél viszont fontosabb a Power, ami a felszerelésből jön. A talált felszerelés legmagasabb szintje (Power) 130, de lehet őket fejleszteni mindenféle erőforrásokból. Ebből adódóan a karakter Power-e messze 50 fölé mehet, láttam 150-es nehézségű küldetést is. Szóval a kampány után leginkább ezzel lehet foglalkozni, tápolni a karaktereket.

Ehhez a játék ad sok-sok küldetést, mindegyiket 4 személyes co-op multiplayer lehetőséggel. Van néhány küldetés-típus, amik csak az ismert MP elemeket tartalmazzák, mint capture the flag, terület/NPC védelem, mini/bossfight, stb. Igazság szerint ezek hamar repetitívvé válnak.

kép:https://i.imgur.com/1ezdnHu.jpg

Minden hősnek van saját küldetéssorozata is, gondolom ezek a képregényekből ismert sztorik átdolgozásai, de ez csak tipp, nem ismerem annyira az Avengers képregényeket. A karaktereknek vannak egyedi Kihívásai (Challenges), naponta 2 könnyebb, illetve hetente 2 nehezebb (de az se igazán nehéz, 1-2 óra alatt megcsinálható). Ezekért speciális hős pontokat lehet kapni, amivel új ruhákat, névjegyeket (cosmetic), kivégzéseket (animáció) és emote-okat lehet kapni. Összesen 200 hős pont kell, hogy mindent elérj. Naponta lehet kapni 6-ot, a heti feladatok 22-őt érnek. Itt jön be a fizetős rész, ezeket pénzért is meg lehet venni. Szóval ha nem fizetsz, akkor sok hét, míg mindent elérsz.

Van továbbá 2 frakció is, az egyik a SHIELD, a másik a Pym Ellenállók. Nekik is vannak napi küldetéseik (a szuperbéna ölj ennyit, gyűjts amannyit típusúak), meg persze szintjük. Minél magasabb a szint, annál jobb dolgokat lehet tőlük venni. Van jópár bolt, de ezeket szerintem addig nem érdemes látogatni, amíg az ember nem 50. szintű, mert a felszerelés nagyon gyorsan leértékelődik a szintlépések miatt. Szóval csak pazarolod a játékpénzt.

Még pár szó a Multiplayerről

A játékot elég hamar át lehet kapcsolni MP módba. Ilyenkor lehet játszani a kampányt is közösen, de ott vannak olyan megkötések, hogy eleinte csak a kampány szerint rendelkezésre álló karakterekkel lehet játszani. Szóval ha például neked már megvan Black Widow, és becsatlakozol egy kezdő haverhez, nem használhatod, mert az ő küldetésében BW még nem elérhető.

A játék ad továbbá spoiler figyelmeztetést is, ha olyan küldetésbe kerülsz, amit a kampány szerint még nem láttál.

A MP lobby elég béna és bugos is jelenleg (2020, szeptember). Alapból annyi, hogy választasz egy küldetést és vársz, hogy jöjjenek emberek. Általában nem jönnek, vagy csak 1. A fent említett gyors szintezés miatt valószínűleg 50. szintnél már könnyebb lesz játszópajtásokat keríteni, ha bizonyos hőst akarsz használni (lásd következő bekezdés). Már a mostani 40+-os hősömnek is ad időnként 50-es társakat.

A másik lehetőség a Quick Play, ahol te csatlakozol be másokhoz. Itt két lehetőséged van, vagy az aktuálisan kiválasztott karaktereddel mégy, vagy bármelyik karaktereddel. Nyilván ez utóbbi sokkal több eséllyel működik, mert szélesebb a skála.

Itt aztán jönnek a bugok, van úgy, hogy végtelen ideig tölti a pályát. A más játékosok névjegyei időnként láthatatlanná válnak. Bizonyos ellenfelek bebugzanak. Bizonyos mellékfeladatok nem teljesíthetőek - például Black Widow nem tud áttörni falakat (mint mondjuk Hulk), így bizonyos helyekre nem tudsz bemenni. Állítólag majd lesz peccs, hogy mondhasd a kísérő Hulknak, hogy légyszi Smash. Nagyon sok pályán tapasztalható bug "megjavítható" azzal, ha újrakezdjük a pályát a legutóbbi checkpointról.

Sajnos csak elvétve találni olyan játékost, akivel beszélni is lehet (van egy elég jól működő beépített hangkommunikációs lehetőség).

Verdikt: 7/10 - Kell még bele tartalom.

2020.07.23 - 10:22,cs Sport HQ MLB - Baseball

Lépett a Sport TV, így most ráállnak a baseballra.
https://www.sport1tv.hu/sztori/94041/a-sport-tv-2020-tol-a-legosibb-amer...

2020.07.18 - 09:53,szo Bugok Post error: valszleg ismeretlen / túl sok / stb unicode

Szóval, rekeszizomba próbáltam ezt direktben postolni:
https://pastebin.com/raw/TPDFphNq
próbáltam quote-ban, próbáltam direktben, de egyik se ment.

2020.07.17 - 22:22,p Zenebona HQ 50 - 60 -70-es évek slágerei

Hush | Once Upon a Time in Hollywood OST
Inditás gomb

Hush | Once Upon a Time in Hollywood OST (00:04:45)

The Mamas & The Papas - California Dreamin'
Inditás gomb

The Mamas & The Papas - California Dreamin' (00:02:37)

2020.06.16 - 04:59,k Kívánalmak Kívánalom: Rewired 2.0 - RWData

Rewired 2.0 – RwData

Az RWMedia backend resze volt, de tok hasznos adathorodozo/loggolo szerszam, igy kulon modulkent szedtem.

Funkcioja kifejezetten fejlesztes centrikus. Adatokat tarolni es tetszoleges log informaciokat, mindezt egyetlen objektumban ami funkciokrol-funkciokra kuldozheto es a vegen kimutathato vagy egyeb modon kezelheto. Tovabba az egesz objektum konnyen konvertalhato JSON formaba, igy HTTP request-eken a neten keresztul is elkuldheto, majd miutan visszaerkezett, kombinalhato az eredeti valtozattal, igy vegul egyben kimutathato az osszes osszegyujtott log informacioval, idorendi sorrendben. Hasznos tud lenni ha pl aszinkronos request-eket akarunk lekovetni es logolni.

Mivel JSON formatumba konvertalhato, JSON formaba konnyen ki is mutathato a weboldalon, igy konnyu a fejleszonek atnezni minden adatot is benne.

Letoltes:
https://www.rewired.hu/sites/default/files/development/rwdata.zip

Telepiteshez lepesek:
1) Valamilyen PHP kodot es MySQL-t mukodteto rendszer, pl en XAMPP-ot hasznalok.

2) Sima Drupal 7.x telepites

3) Be kell masolni a kicsomagolt “rwdata” direktorium tartalmat a “{DrupalTelepites}/sites/all/modules” direktorium ala.

4) Drupalban bekapcsolni a “RwData“ modult. (menusor: modules->rwdata bekapcs)

5) Drupalban resetalni a cache-t, hogy aktivizalja magat a friss kod (menusor: configuration->performance->clear all cache gomb)

6) Keszen vagy.

Hasznalati elve, hogy meghivjuk az objektumot:
$obj = new \RWData();

Elozoleg ha van elokeszitett adatunk, akkor hivassal rogton beletehetjuk:
$input = [
'data1' => 'data1'
'log' => [],
'nesting' => 0,
];

$obj = new \RWData($input);

Ha logolni szeretnenk valamit, akkor csak hivni kell az objektumot es hozzadni:
$obj->log('tetszoleges log szoveg');

Hozzaadhatunk a logszoveg melle adatokat is ha vesszovel elvalasztva irjuk az adott log-vonalban pl:
$obj->log('tetszoleges log szoveg', $tetszolegesAdat);

Az adat fentebb lehet Array szintugy, igy tetszoleges mennyisegu informacio tarolhato itt.

A log-szoveg microszekundum szerint sorolodik mindig, igy pl pontosan lekovetheto hogy mikor hajtodott vegre es melyik parancs.

Kinyerni az osszes log informaciot az objektumbol az $obj->get('log') funkcioval tudjuk.

Ahogy fentebb mar emlitettem, egyeb tetszoleges adatokat is tarolhatunk az objektumon a $obj->set('tetszolegesNev', 'tetszolegesAdat') formatumban.

Ezeket teszolegesen kinyerni az $obj->get('tetszolegesNev') funkcioval tudjuk, hasonloan mint pl a 'log'-ot is.

A 'log'-on felul alapertelmezett valtozo az RWData-ban a 'nesting' is. A nesting meghatarozza hogy melyik szinten/melysegnek mutatodjon vizualisan ki az adott log szoveg. Ez hasznos tud lenni, ha 5-6 kulonbozo szintu HTTP request hivasbol akarjuk osszekombinalni a logokat, majd azt kimutatni, igy vizualisan konnyen meg tudjuk kulonboztetni hogy melyik mibol van. A nesting szam tetszolegesen valtoztathato, igy pl minden rekurziv hivasnal, vagy kulso HTTP hivasnal emelhetunk rajta. A lentebbi peldaval ez majd erthetobb lesz.

Osszekombinalni ket kulonbozo RWData objektum log informaciot a merge funcioval tudunk, tipikusan $obj1->merge($obj2) formaban, peldaul:

$inp1 = [
'nesing' => 0,
'data1' => 'data1',
'log' => ['000123 valami log info'],
];

$obj1 = new \RWData($inp1);

$inp2 = [
'nesing' => 1,
'log' => ['() 000456 masik log info'],
];

$obj2 = new \RWData($inp2);

$obj1->merge($obj2);

$obj1 log kimutatas akkor ez lesz:
[
'000123 valami log info',
'() 000456 masik log info'
]

Ha lenne egy harmadik objektum is, pl nesting lvl 4-el, akkor mind osszekombinalva igy nezne ki:
[
'000123 valami log info',
'() 000456 masik log info',
'() () () () 000789 harmadik log info'
]

Az RWMedia Backend pl nagyon aktivan hasznalja ezt a modult a szinkronos es aszinkronos logolasnal, adatbazisba irasnal, es vegso log kimutatasnal. Annak a topikjaban lathatjatok vizualisan is hogy mikent funckonal es hogyan is nez ki elesben.

2020.06.16 - 05:02,k Kívánalmak Kívánalom: Rewired 2.0 - RWNews and Articles

Rewired 2.0 - RwNews and Articles

Ennek a modulnak a funkcioja kezelni a Hirek es Cikkek forumrekeszekben a topikok (fooldalon kimutatott) belyegkepeit. Ha friss hirt/cikket dobunk ki, illetve frissitjuk valamelyik regebbit, akkor miutan megvizsgalodik a hatterben azok tartalma, a modul legeneralja azokbol a megfelelo fooldalas belyegkepet a kimutatasra. Ha toroljuk a hirt/cikket, a kapcsolatos fooldalas belyegkep is torlodik, mivel mar nincs a rendszernek szuksege ra, igy eroforrasokat is sporolunk.

Dependency lista:
- Rewired: RWThumbs

Letoltes:
https://www.rewired.hu/sites/default/files/development/rwnews_and_articl...

Telepiteshez lepesek:
1) Valamilyen PHP kodot es MySQL-t mukodteto rendszer, pl en XAMPP-ot hasznalok.

2) Sima Drupal 7.x telepites

3) Be kell masolni a kicsomagolt “rwnews_and_articles” direktorium tartalmat a “{DrupalTelepites}/sites/all/modules” direktorium ala.

4) Drupalban bekapcsolni a “RwNews And Articles“ modult. (menusor: modules->rwnews_and_articles bekapcs)

5) Drupalban resetalni a cache-t, hogy aktivizalja magat a friss kod (menusor: configuration->performance->clear all cache gomb)

6) Keszen vagy.

2020.06.16 - 03:58,k Kívánalmak Kívánalom: Rewired 2.0 - RWThumbs

Rewired 2.0 - RWThumbs

Funkcioja lokalisan tarolt JPG belyegkepet kesziteni, vagy torolni, illetve azok szamat merni es limitalni. Legtobb ismert formatumu kepet tudja kezelni, mint bevitel. A mukodesi elve hogy megadunk neki egy kulso webcimet amelyen talalhato az adott megcelzott kep, megadunk neki tovabbi adatokat es a vegen bemasolja a megfelelo helyre a lokalis szerverunkre az igy elkeszitett belyegkepet.

Letoltes:
https://www.rewired.hu/sites/default/files/development/rwthumbs.zip

Telepiteshez lepesek:
1) Valamilyen PHP kodot es MySQL-t mukodteto rendszer, pl en XAMPP-ot hasznalok.

2) Sima Drupal 7.x telepites

3) Be kell masolni a kicsomagolt “rwthumbs” direktorium tartalmat a “{DrupalTelepites}/sites/all/modules” direktorium ala.

4) Drupalban bekapcsolni a “RwThumbs“ modult. (menusor: modules->rwthumbs bekapcs)

5) Drupalban resetalni a cache-t, hogy aktivizalja magat a friss kod (menusor: configuration->performance->clear all cache gomb)

6) Keszen vagy.

Hasznalatahoz az \RWThumbs::create() funkcio-ba csak array-kent adagolni kell a tetszoleges parancsokat es azok opciojat:

'fullPath' => '{tetszolegesUtvonal}'
- lokalis szerverunkon pontosan hova generalja a belyegkepet (egeszen a fajlnevet is beleertve)

'imageUrl' => '{tetszolegesUrlCim}'
- Hol talalhato a megcelzott kep?

'exifNumber' => '{exifSzam}' vagy ignoraljuk az opcionalis parancsot
- Ha van, itt adhatjuk meg a kep EXIF szamat. Ha elozoleg nem olvastuk ezt sehol le, a progi megnezi nekunk a kulso linken keresztul, de lekereseket es felesleges szerver-szerver kommunikaciokat sporolhatunk meg ha mar elozoleg valahol kinyertuk es itt csak megadjuk.

'quality' => 0 tol 100-ig INT (default 75)
- A generalt belyegkep JPG minoseget hatarozza meg.

'overwrite' => TRUE (default) vagy FALSE
- Ha azt akarjuk hogy ne irja ujra az adott kepet a funcio lehivasaval, ha elozoleg ugy detektalta hogy mar megvan, akkor tegyuk FALSE-ra. Eroforrasokat sporol meg ebben az esetben.

Az \RWThumbs::delete() funkcio-ba array-kent adagolhato parancsok:

'fullPath' => '{tetszolegesUtvonal}'
- Lokalis szerverunkon pontosan melyik belyegkepet torolje. Hasznalhato wild-card is az utvonalban, pl: c:\drupalprogi\kepnevkezdet*.*

2020.06.16 - 05:38,k Kívánalmak Kívánalom: Rewired 2.0 - RWTest

Rewired 2.0 – RwTest

A mukodesi elve hogy beinjektalja magat a {DrupalWeboldal}/rwtest webcim ala mint egy API vegpont, es figyeli hogy mikor hivjuk meg azt. Ha meghivjuk, lefut a \RWTest::test() funkcio alatt levo barmilyen tetszoleges kod.

Az RWMedia resze volt, de kivettem mint kulon modul, mivel igy konnyen tudok RWmedia nelkul is tesztelni vele "szarazon futtatando" kodokat, barmilyen jovobeli projektben is. Az elonye, hogy barmilyen Drupalos, es custom module-os kod is lehivhato belole, szemben mondjuk egy sima PHP fajllal. Szintugy elonye hogy konnyen indithato a webcimmel, es igy konnyen kiirathatjuk is igy a visszajelzett adatokat. Tovabbi elonye hogy kizarolag csak bejelentkezett Drupal Adminisztrator erheti el a {DrupalTelepites}/rwtest hivatkozast, a tobbi felhasznalonak tiltott tartalmat jelez, igy konnyen hasznalhato eles helyzetben is, kulonosebb biztonsagi veszely nelkul.

A kod amugy pofonegyszeru, es tul sok egyebet nem is irok rola.

Letoltes:
https://www.rewired.hu/sites/default/files/development/rwtest.zip

2020.06.16 - 03:14,k Kívánalmak Kívánalom: Rewired 2.0 - RWHttp

Rewired 2.0 – RwHttp

Funkcioja hogy affele szerver-oldali, konnyen kezelheto bongeszo legyen. Azaz kulonbozo modon lekerhessen adatokat kulso weboldalokrol, majd azokat tetszolegesen analizalni tudjuk es attol fuggoen utasitasokat vegrehajtani. Regex utasitasokat is megadhatunk (reszletekrol majd leljebb), es azoknak fejeben ha megtalalta azokat, nem tolti tovabb a potencialis nagy fajlokat, csak a kello anyagot tolti le. Aszinkron (non blocking) modban is tud kuldeni adatokat; connection timeout-ot es csomo egyeb hibat is kezel, jelent, mintsem hogy betorne a progi ha ezek fellepnek. Azonfelul tovabbi kisebb HTTP ugyekkel kapcsolatos segedfunkciokat is tartalmaz.

Eredetileg az RWMedia backend resze volt, de innentol kezdve kulon modulkent tartom fenn, mivel onmagaban is egy bazi hasznos szerszam minden egyeb fejlesztes/teszteles szempontjabol. Drupalon kivuli szitukban is, ugy altalanosan a PHP-ben.

Letoltes:
https://www.rewired.hu/sites/default/files/development/rwhttp.zip

Telepiteshez lepesek:
1) Valamilyen PHP kodot es MySQL-t mukodteto rendszer, pl en XAMPP-ot hasznalok.

2) Sima Drupal 7.x telepites

3) Be kell masolni a kicsomagolt “rwhttp” direktorium tartalmat a “{DrupalTelepites}/sites/all/modules” direktorium ala.

4) Drupalban bekapcsolni a “RwHttp“ modult. (menusor: modules->rwhttp bekapcs)

5) Drupalban resetalni a cache-t, hogy aktivizalja magat a friss kod (menusor: configuration->performance->clear all cache gomb)

6) Keszen vagy.

Telepiteshez lepesek, ha nem akarod Drupallal hasznalni, csak sima PHP projektekben:

1) A 'http.inc' fajlt nevezd at 'http.php' fajlra, es masold be a projektedbe majd hivd ahol akarod a kodban. A tobbi fajlt ignoralhatod mert azok csak a Drupalnak kellenek.

2) Keszen vagy.

Hasznalati elve:

Egyszeruen csak hivni kell a Class-t es a request funkcionak array-ben adagolni a parancsokat, pl:

$valasz = \RwHttp::request([
'parancs' => 'parancsOpcio',
'parancs2' => 'parancsOpcio2',
...
]);

vagy ha aszinkronba akarunk csak kuldeni, es nem erdekel a visszajelzett valasz (ami utobbi potencialisan egy lassu, vagy nem jelzo szerverrol 1-2 percre is felfoghatja a futo kodot) :

$valasz = \RwHttp::requestAsync([
'parancs' => 'parancsOpcio',
...
]);

A request() funkcioban visszakuldott valtozoban array-ben megkapjuk:
- a 'headers'-eket, amelyek szinten array-ben vannak rendezve. Igy pl barmilyen kod lefuttatas elott tesztelhetjuk hogy okes e a valasz, pl:
if ($valasz['headers']['status-code'] === '200') {...}

- az altalunk kuldott HTTP 'request'-et, amivel igy lathatjuk pontosan hogy mit is latott rolunk a megcelzott szerver, igy ha valami nem koserul ment el, itt csekkelhetjuk:
$valasz['request']

- es termeszetesen a megcelzott szerver altal visszavalaszolt adatokat, legyen az textualis szoveg, vagy barmifele mas binaris adat:
$valasz['data']

A 'request()' funkcioban megadhato parancsok, es parancs-opciok:
'url' => '{vamilyenSzoveg}'
- A megcelzott weboldal.

'referer' => '{vamilyenSzoveg}'
- Ezzel szimulalhato hogy a keres melyik tetszoleges weboldalrol jott.

'requestType' => 'GET' (default) vagy 'POST' vagy 'HEAD'
- HTTP request tipus.

'data' => '{valamilyenAdat'}
- ha POST request-et kuldunk, itt adhato meg a kuldott adat.

'followLocation' => 'TRUE' (default) vagy 'FALSE'
- ha tobb relocation van mielott elernenk a vegso szervert es nem szeretnenk hogy azokon vegigmenjen az RWHTTP hanem visszajelezzen az elsonel, akkor ezt ki kell kapcsolni.

'escape' => 'TRUE' vagy 'FALSE' (default)
- ha kepernyore akarjuk kiiratni a visszakapott 'data' uzenetet, akkor potencialisan nem szeretnenk hogy leffussanak a kapott HTTP tagok hanem azt ha forras formaban maradnak. Ezt bekapcsolva nem futnak le.

'charLimit' => 0 (default) vagy tetszoleges INT szam. 0=nincs limit.
- Limitalja a letoltott adatok mennyiseget byte-ban. Azaz pl ha potencialisan nagy fajlt celzunk meg, de csak az adat elso reszeit szeretnenk analizalni, akkor ezzel elerhetjuk konnyen hogy ne toltse le a tobbit, csak a szigoruan megengedett mennyiseget.

'pattern' => '{tetszolegesRegex'}
- Tetszoleges regex, amit keresni fog a RWHttp a lekert webcimrol visszajelzett adatban.
Ha ezt hasznaljuk, akkor a RWHttp visszajelzes array kibovul tovabbi ket valtozoval:
'patternMatchCount' es 'patternMatchArr'
Az elso jelzi hogy hanyszor talalta meg az altalunk megadott regex parancsot, a masodik meg gyujti egy array-ben sorra azokat, a szamukra tetszolegesen felhasznalni a kesobbiekben.

'patternMatchCountLimit' => 0 (default) vagy tetszoleges INT szam. 0=nincs limit.
- Meghatarozott max talalat limit. Ha ezt megadjuk, akkor a limit elerese utan nem tolti tovabb az adatokat a szerverrol, hanem visszajelez. Celszeru akkor hasznalni, ha tudjuk pontosan mennyit keresunk az adott regex-bol, igy ha megtalaltuk amit kerestunk, nem kell tovabb toltelunk egy potencialisan joval nagyobb fajlt.

'customHeaders' => '[
'customHeader1', 'customHeader2', ...
];
- array-ben, vesszovel elvalasztva egymastol meg tudunk adni barmifele custom HTTP header adatot is, ha epp kellene a request-hez. Pl HTTP-ben elkuldott authentication certification vagy hasonlo szituknal siman jo ha konnyen hozza tudjuk csatolni a kello informaciokat. Vagy ha custom sutiket, vagy ilyesmiket akarunk csatolni.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!