Jelenlegi hely

Topikok

2019.07.27 - 12:13,szo Hírek A nap, amikor a Bethesda elrontotta a Doomot

Vannak bizonyos dolgok a világon, amiket olyan egyszerű elkészíteni, hogy nyugodtan kijelenthetjük: lehetetlen elrontani őket. Ilyen például a rántott hús, a tejberizs, az AC/DC összes lemeze, na és persze a Doom portolása bármire. Az id Software klasszikusának faék egyszerűségű forráskódja már több mint 20 éve velünk van, a rajongók gondos munkájának köszönhetően a játék így szinte mindenen elindul: telefonon, számológépen, ATM-en, valószínűleg még a szó szerinti kenyérpirító sem gördíthet elé akadályt. Mégis hogyan lehet rosszul elvégezni egy olyan melót, amit mások már számtalanszor sikeresen oldottak meg? Máris kapcsoljuk a Bethesdát a válaszért.

DOOM, DOOM II, and DOOM 3 Re-Release Trailer Inditás gomb

DOOM, DOOM II, and DOOM 3 Re-Release Trailer (00:00:56)


Nagyban dübörög ugyanis a QuakeCon, aminek alkalmából a csillagszemű™ Todd Howarddal fémjelzett cég bejelentette: PS4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switchre költözik a Doom első három része, de annyira, hogy az egyes játékok már tölthetőek is. A hír hallatán nagy boldogság támadt a konzolosok (sötét) lelkében, gyorsan a kasszákhoz is járultak... aztán valami eltörött. Egy furcsa üzenet ütötte fel a fejét a játékosok képernyőin, egy démoni üzenet, amire nem volt még példa a Doom-portok történetében:
 

Még sosem volt ennyire találó helyen az a két halálfej

Igen, az első két rész internetkapcsolatot és Bethesda.net regisztrációt igényel, még a Nintendo hordozható konzolján, a Switchcsen is. Hosszas gondolkodás után sem értem, hogy miért volt erre szükség, hiszen a játékokban nincs semmiféle online funkció, a multiplayer játékmódok mindössze splitscreen formában érhetők el. Elvileg csak az első bejelentkezéshez kell az internet, de a gyakorlatban ez sem működik megfelelően, mivel a rendszer hajlamos színes üzenetek formájában panaszkodni a megszakadt kapcsolatról. Néhányaknak online kapcsolat mellett sem jön össze a login, mivel ne feledjük: a Bethesda híresen instabil szerverei felelnek a Bethesda.netért is.

Kontent terén sem valami jó a helyzet, ami az első két játékot illeti: a Doom 2-ből hiányzik az Xbox 360-on, PS3-on és a Doom 3 BFG Edition részeként is elérhető No Rest for the Living epizód, valamint a Final Doom két kampánya is, így extraként mindössze az Ultimate Doom negyedik epizódjára és a második rész Master Levels című kiegészítőjére számíthatunk.

Hatalmas tapsot a Bethesdának ezért a fantasztikus teljesítményért, ez majdnem olyan jó, mint amikor az Ubisoft elcseszte a Tetrist.


ÁPDÉT: Kiderültek egyéb érdekességek is a porttal kapcsolatban, amik (micsoda meglepetés) szintén nem tüntetik fel túl jó színben a portékát.

Ismét a Doom 3 BFG Editionből ismerős cenzúrázott verziókat kaptuk meg a klasszikus játékokból, így az eredeti tartalom apróbb módosításokon ment keresztül. A felkapkodható egészségügyi csomagokon nincs ott az ismerős vörös kereszt, a Doom 2-ből pedig az összes nácikra történő utalás eltávolításra került. Utóbbi a játék két, a Wolfenstein 3-D-ből átemelt titkos pályáját érinti: a cenzúrázott változatban Doomguy nácik helyett sima zombikkal csap össze, a pályákról pedig eltűnt az összes horogkereszt és Hitler-portré. Sajnos ezeket nem helyettesítették új textúrákkal, ami jelentősen megnehezíti a titkos helyek felderítését.

Doom 2 (Doom 3: BFG Edition) - Censored Wolfenstein Maps Inditás gomb

Doom 2 (Doom 3: BFG Edition) - Censored Wolfenstein Maps (00:04:26)


Emellett az új portokban a zene is lassabb tempóban duruzsol valamiért (wow), de a puristák annak sem fognak örülni, hogy az első két rész küllemben sem hasonlít teljesen a PC-s eredetikre.
2019.06.01 - 10:36,szo Hírek Mortal Kombat 11 - Ez lesz a Kombat Pack-ben

Tegnap éjjel a NetherRealm Studios (és a WB Games) végre leleplezte a Mortal Kombat 11-hez érkező DLC-csomag, a Kombat Pack harcosait... legalábbis részben. A hagyományos rosterbemutató ezúttal elmaradt, helyette Shang Tsunghoz érkezett egy kövér előzetes, aminek a végére sikerült odabiggyeszteni még három nevet a végleges hatból.

And now for a taste of things to come:

Mortal Kombat 11 Kombat Pack – Official Shang Tsung Gameplay Trailer Inditás gomb

Mortal Kombat 11 Kombat Pack – Official Shang Tsung Gameplay Trailer (00:02:47)


A NetherRealm érezhetően első osztályú jegyet foglalt a nosztalgiavonatra a jó öreg Shanggel. Az alapjáték kriptája után nem meglepően a karakter szinkronját és arcát Cary-Hiroyuki Tagawa szállítja, aki már az 1995-ös filmadaptációban is magára öltötte a boszorkánymester gúnyáját. Erre a tényre komolyan rá is játszanak a fejlesztők, így rengeteg idézetre és meme-rekreációra számíthatunk az idén 24 éves kultmoziból.

De ha valakinek ennyi nem lenne elég a 90-es évekből, akkor jó hírem van: Shang Tsung továbbra is át tud alakulni más bunyósokká, az MK11-ben pedig nindzsák felélesztésére használja ezt a képességét. Ők a Mortal Kombat 2-ben látott ruháikat kapták vissza a jeles alkalomból, mozdulataikat azonban már a 2011-es kilencedik részből örökölték. Nosztagiaception, ráadásul június 18-án már játszhatunk is vele.

Shang mellett Nightwolf, Sindel és az Image Comics képregényeiből ismerős Spawn lett bejelentve: kúl. A többiek nevét egyelőre még homály fedi, de az már biztos, hogy Spawnhoz hasonlóan vendégszereplőkre és nem Mortal Kombat-karakterekre számíthatunk. Na persze nincs MK-előzetes utalások nélkül, így az utolsó másodperceknél felmordul egy sejtelmes láncfűrész, amiből a rajongók máris az Evil Dead Ash Williamsére következtetnek. Bruce Campbell mintha benne lenne a dologban...

Összességében nagyon pofás kis DLC-nek tűnik a Kombat Pack, bár annak nem örülök, hogy a roster fele vendégszereplő. Az MK11-ből elég sok klasszikus karakter hiányzik (így első blikkre Reptile, Sektor, Cyrax, Smoke, Quan Chi, Kenshi), szóval első adag DLC-ként talán inkább őket kellett volna pótolni... na jó, az esetleges Bruce Campbell alakította Ash bejelentésekor úgy tapsolnék, mint egy kisgyerek.
2019.05.31 - 22:26,p Cikkek Modpörkölt: SIGIL



Már majdnem 26 éve annak, hogy az id Software világra hozta a játékvilág Thrillerét és Aranypolgárát, az FPS műfajt véglegesen életre hívó innováció Csomolungmáját, a Doomot. A játéktörténelem bibliájába arannyal (SZÍNARANNYAL!) írandó négy betű leginkább két tulajdonságának köszönheti páratlan jelentőségét: a PC platformot véglegesen a gamer térképre helyező grafikus technológiájának, valamint a minden utána következő FPS számára sorvezetőként szolgáló pályatervezésének.

Utóbbit egy szent(!) embernek, a már fizimiskája alapján is a számítógépes szakkör Jézusára emlékeztető John Romerónak köszönhetjük, akiről gyors eljövetelét, majd a Daikatana című apokrif eltévelyedését követően vagy másfél évtizedig semmit sem hallottunk. Egészen 2016-ig kellett várnunk az újabb jelenésre, amikor is felgyúltak a texasi csipkebokrok, Szent John pedig kétszer is megjelent a Doomworld akolitusai előtt, hogy kezükbe adja két új pályáját, az E1M8B-t és az E1M4B-t. Az alkotások mesteri dizájnt rejtettek magukban, egyértelmű üzenetet küldve a hívek felé: a Próféta visszatért legsikeresebb játékához, követőitől pedig olyan trükköket tanult, amikkel akár még egy újabb, teljesebb eljövetelre is képes lehet.

A Doom megjelenésének 25. évfordulóján aztán robbant a bomba: érkezik az ötödik epizód az eredeti játékhoz, mely teljességében Romero keze munkája lesz. A csillagok először februári premiert jövendöltek a csomagnak, de a Pokol csahos kutyái – illetve a Limited Run Games nevű cég beszállítói – nem adták könnyen a megjelenést Szent Johnnak, így csak most, májusban érkezhetett meg az, melynek neve SIGIL.

9 perc SIGIL Inditás gomb

9 perc SIGIL (00:09:30)


Romero Pokla

A SIGIL ott veszi fel a fonalat a Doom papírvékony történetében, ahol a negyedik epizód, a Thy Flesh Consumed abbahagyta: Doomguy belép a Földre tartó teleporterbe, hogy egyenesen a Doom 2 felé vehesse az irányt, azonban valami eltéríti eredeti úticéljától. Baphomet, a gonosz démon egy pecsétet helyezett el a kapun, ami így emberünket szülőbolygója helyett egyenesen a Pokol egy minden eddiginél veszélyesebb bugyrába juttatja el. Na persze Doomguy-t ez egy cseppet sem zavarja, szóval el is indul kiirtani mind a kilenc pályát.

A kezdés után hamar egyértelművé válik, mi a pályacsomag legnagyobb érdeme: a Pokol bemutatása úgy, ahogyan azt Romero elképzeli. A fejlesztő az eredeti játék készítésének idején a Pokolban játszódó epizódból a pályaszerkesztőt érintő programozói feladatai miatt nem vehette ki a részét, a SIGIL pedig tökéletesen pótolja ezt a hiányt. Érezhetően más atmoszférája van ezeknek a szinteknek, mint Sandy Petersen régi harmadik etapjának, az Inferno-nak: ezúttal félelmetesebb, sötétebb és ördögibb a feeling. A tálalás remek, annyira, hogy bár mindössze egy darab új textúrát találni a játékban (a skyboxot...), a SIGIL mégis erősebb hatást fejt ki hangulatban, mint bármi, amit a klasszikus Doomok alvilágából ezidáig láthattunk.
 

A térképek felfedezesése során is irányváltás érezhető Romero korábbi munkáihoz képest. A komplex elrendezés megmaradt, viszont sokkal több a szűk folyosó és az elsőre természetellenesnek tűnő átjáró, amitől tényleg olyan érzése támad az embernek, mintha egy másik világba csöppent volna a sok techbázis után. Még az alapvető játékmenetet is sikerült annyival megvariálni, hogy a szokásos kapcsolók helyett sátánista szimbólumok rejtik a továbbjutást, és az egyes szintek végét sem gombok, hanem Baphometet ábrázoló szimbólumok jelölik. Ráadásul ha valahol, akkor a Pokolban bizony elvárás az absztrakt pályadizájn, így az, ami sci-fi környezetben irreális, céltalan termek sorozata lenne, itt kiválóan illik a nagy egészbe.

A mester szerencsére nem felejtette el azt sem, hogy a Doomnak a játékmenet mellett fontos része a minőségi zene is, a SIGIL pedig ezen a téren még egy kicsit túl is teljesíti az elvárásokat. Az epizód fő soundtrackjéhez Romerónak nem mást sikerült megnyernie, mint Bucketheadet, a Guns N' Rosesban is megfordult gitáros-zeneszerzőt, akinek virtuóz, progmetálos stílusa baromira illik a Doomhoz. A tizenegy instrumental trackben rengeteg ütős szóló és kemény riff kapott helyet, de ha kell, akkor visszahúzódó, horrorisztikus is tud lenni, hogy az ember egy kicsit még jobban féljen a cyberdémonok közelségétől. A számok ráadásul jó hosszúak, gyakran körülbelül addig tartanak, ameddig az adott pályán bóklászunk: érdekes, old school válasz a manapság divatos dinamikus zenei anyagokra.

Annak sem kell csalódnia, aki korhűen retró dallamokra vágyik, ugyanis a SIGIL mellé MIDI formátumú zene is jár. Ezt a doomer körökben ismert és elismert James „Jimmy” Paddock (Back to Saturn X, Plutonia 2) követte el, és természetesen üt, mint a Baron of Hell. Ízlésfüggő, kinek melyik soundtrack fekszik jobban, én végigjátszottam az epizódot mindkét anyaggal ahelyett, hogy igazságot tettem volna.
 

Tricks and Traps

Egy dolgot érdemes észben tartaniuk azoknak, akik neki szeretnének vágni a kalandnak: a SIGIL sokkal nehezebb az eredeti Doom-epizódoknál, sok esetben még a Doom 2-n is jócskán túltesz kihívásban. Romero érezhetően nem a kocajátékosoknak gyártott tartalmat, hanem annak a hardcore doomer közösségnek, ami az eredeti játék összes trükkjével tisztában van. Gondban lehetnek azok is, akik utoljára a Brutal Doom formájában találkoztak a Doommal, itt ugyanis nem működik az ott megszokott sprintelős-mészárolós módszer. Megfontoltan, komótosan érdemes fogyasztani a pályákat, mert tele vannak a rajongói megawadokból ismerős csapdákkal: ha kinyílik egy szörnyekkel teli rejtett szoba, a könnyelmű játékos gyorsan egy közeli kakodémon gyomrában végezheti a nagy „rip and tear” helyett.

Ugyanakkor igaz az is, hogy bár Romero imád kemény pályákat összerakni, a szemfülességet ezúttal is bőségesen jutalmazza: a különféle titkos szobák hatalmas segítséget nyújtanak, megtalálásuk pedig gyakran bele van kalkulálva a játékmenetbe. Ha éppen szegényesek az erőforrások vagy akad egy olyan szoba, aminek a megtisztítása irreálisan nagy áldozatokkal járna, szinte biztos lehetsz abban, hogy egy secret rejti a könnyebb megoldást. Ezzel együtt én Ultra-Violence-en pont ideálisnak éreztem a kihívást, de Hurt me plenty-n indulni sem szégyen, sőt, elsőre még ajánlott is.
 

Örülünk, Vincent?

Örülünk hát! Igazi klasszikus Doom-epizód született, ami abszolút az eredeti etapok szellemiségét viszi tovább, hangulatát tekintve pedig még egy kis újdonságot is csempész a régi egyenletbe. Negatívumként az utolsó pályát tudom említeni, ami Romeróhoz képest kifejezetten sablonos és önismétlő (az E1M9 pentagrammája tovább kísért), de azért még ott is akadt elég ötlet ahhoz, hogy ne rossz szájízzel köszönjek el a csomagtól. Én a nagyobb ellenfélválaszték és az FPS-történelem legjobb shotgunja miatt szívesebben vettem volna azt, ha az első rész helyett John barátunk a Doom 2-höz készíti el a SIGIL-t, de ha hihetünk a pletykáknak, akkor ami késik, nem múlik...

Letöltés (az ingyenes és a Buckethead soundtrackkel ellátott, fizetős verzióhoz is) erre: Romero Games

SIGIL Announcement Inditás gomb

SIGIL Announcement (00:02:42)

2019.04.18 - 17:02,cs Hírek Mortal Kombat 11 LÖNCSTRÉLER™

500 milliónyi egyéb előzetes után befutott az elmaradhatatlan LÖNCSTRÉLER™ is a Mortal Kombatt 11-hez... és akkorát üt, mint Shao Kahn kalapácsa (Rendeld elő a játékot, hogy megkaphasd Shao Kahn-t a kalapácsával együtt! 2019 van, szóval az alapvető karakterek sem jönnek csak úgy ingyen és bérmentve, mégis mit gondoltál?):

Mortal Kombat 11 - Official Launch Trailer Inditás gomb

Mortal Kombat 11 - Official Launch Trailer (00:01:50)


A zeneválasztással ezúttal valószínűleg senkinek sem lesz problémája, hiszen biztosra mentek a NetherRealmnél: a film klasszikus főcíme, a Mortal Kombat-játékhoz eddig még soha fel nem használt Techno Syndrome került a véres képsorok alá. Igazán kellemes a modern feldolgozás, remélhetőleg a játékban is hallhatjuk majd.

Na persze a zenei csemege mellett a LÖNCSTRÉLER™ a karakterekkel kapcsolatos újabb találgatásoknak is kiváló táptalajt nyújt: feltűnik Cyrax, Sektor és Sheeva is. Hiába ismerjük már a teljes rostert, a DLC-ként érkező bunyósok listájával Shang Tsungot leszámítva még adós a NetherRealm... who's next?
2019.03.29 - 06:23,p Hírek Egy csomó szar jelenik meg a közeljövőben

Sokan azt gondolják, hogy a videojátékiparban csak a nagyköltségvetésű, hosszú évek alatt fejlesztett címekre érdemes odafigyelni. Tévednek. Mások úgy vannak vele, hogy az apró, igényesen összerakott indie portékában bújik meg az érték. Tévednek ők is, erre pedig a Steam szolgál bizonyítékul: a Valve digitális áruházát elárasztja a már ránézésre is bukásra ítélt, nemlétező tehetségből és költségvetésből született borzalom. Trágya nélkül kisebb a termés, gondolja talán GabeN pápa.

Így hát ha őszintén belenézünk a dolgok közepébe, arra jövünk rá, hogy ahogyan a filmeknél, úgy a játékok esetében is a boltokba kerülő cucc 90%-a egyszerűen szar. Annyi ígéretes cím lett megmutogatva mostanában (System Shock 3, Wolfenstein: Youngblood, Vampire the Masquarde: Bloodlines 2 és a listát még lehetne folytatni), hogy a realitások megőrzése érdekében kötelező előhozakodnom a megjelenés előtt álló szarral is. Búvárruhát fel, alámerülünk!
 

Rendhagyó szarkörképünket kezdjük a Dollhouse-szal, ami egy FPS-nézetű survival horror program lesz, és már a rövid tréler alapján is elég szarnak tűnik:

Dollhouse - Release Date Trailer Inditás gomb

Dollhouse - Release Date Trailer (00:01:13)


Ha felcsavarjátok egy kicsit a fényerősséget a monitoron, azt vehetitek észre, hogy ez is pont úgy néz ki, mint az összes többi bénácska horrorjáték, amiből akár ezret is be lehet zsákolni a Steamen egy pillanatnyi elmeháborodás alkalmával. Mellesleg noir hangulatot kellene érezni, ami egyáltalán nincs meg, a próbababás téma viszont egész jól elrejti a borzasztóan szar karakteranimációkat.

A fícsöröket illetően szép hosszú listával állunk szemben, szóval nagyon valószínű, hogy semmi sem fog működni a játékban megjelenéskor. Rengeteg képességet használhatunk fel arra, hogy meglógjunk a minket üldöző izék elől (mert hát persze, hogy a menekülésre épít a játékmenet, mégis mit vártál?), ami összesen több mint 40, fejleszthető aktív és passzív tulajdonságot jelent. Ez a mazochistáknak már eleve erős újrajátszhatósággal kecsegtet, de a Dollhouse még ezt is meg tudja fejelni azzal, hogy a pályák egy része procedurálisan generált (értsd: szar) lesz. És hogy semmiképpen se unhassunk rá a portékára, a randomgenerált RPG mellé multiplayert is kapunk, a Deus Ex és a Silent Hill meg mehetnek kocsikázni. Május 24-én jön az arcunkba az egész Steamen és PS4-en, minden bizonnyal látványos bélmozgással.

Azoknak sem kell szomorkodniuk, akik a velőtrázó horror helyett inkább a szexi VR-élményeket részesítik előnyben, hiszen máris jön a Sexy Miss Studio egy elég szép nagy rakás szarral. Íme egy kép a Sexy Missből:
 

 
Oké, a megdöbbentően realisztikus karaktermodellek és a világszínvonalú részecskeeffektek már biztosan meglesznek, de mi van a játékmenettel? Egyet se féljetek, a játék Steam-oldala alapján az is csupa mélység: jönnek a lányok, te a kis VR-headsetedben 1-től 5-ig terjedően értékeled őket, a legszebb pedig nyer... zseniális, egyszerűen zseniális. A legjobb csaj kiválasztása valószínűleg jó nehéz feladat lesz, ugyanis nem egy, nem kettő, hanem egyenesen tizenkét bombanő között válogathatunk, akiket a fícsörlista alapján különböző ruhákban is megcsodálhatunk.

Apró kukoricaszem a szobányi szarban, hogy a modern grafikához illően a gépigény elég combos: minimum egy GTX 970-es videokártyára lesz szükségünk a játék megmozdításához, a kifogástalan Sexy Miss-élmény érdekében azonban egy GTX 1070-et ajánlanak a fejlesztők. No de sebaj, az innovációért vassal kell fizetni, egy ilyen minőségi termék alapján pedig biztos, hogy 2019 végre tényleg a VR éve lesz. Ideje leporolni a HTC Vive-ot és az Oculus Riftet, itt a Sexy Miss!
 

A fent bemutatott két program alapján máris elmondható, hogy a szart illetően idén is remekül fogunk állni, de persze a nagy kiadók sem restek tenni az ügy érdekében. Mindössze négy nappal ezelőtt robbantotta az atombombát a Bethesda: hamarosan Steamen is élvezhetjük a Fallout 76-ot, a cég történetének legszarabb játékát. A Square Enixre is lehet számítani, hiszen az egészen szar The Quiet Man után végre itt a Metal Gear Solid szar verziója, a felvillanyozó vásárlói értékelésekkel izmoló Left Alive, és még április sincs!

A Hunt Down the Freeman 2 bejelentése üthetne még egy nagyot, de azért szarból is megárt a sok(k).
 
2019.03.20 - 13:51,sze Hírek Gyűjteményes kiadást kap a Castlevania és a Contra

Meglepő hírrel találkozhattak ma azok, akik valamilyen beteg perverzió folytán még látogatják a Konami honlapját: a cég fennállásának 50. évfordulója alkalmából három Anniversary Collection lát napvilágot PC, PS4, Xbox One és Nintendo Switch platformokra, bennük összesen 24 játékkal.
 

Az első csomagban a Konami ősrégi játéktermi klasszikusait találjuk majd, és ennek érzésem szerint leginkább a shmup műfaj kedvelői fognak örülni. A Castlevania árkád adaptációjának tekinthető Haunted Castle, a Typhoon, a Thunder Cross, a TwinBee és a Gradius széria néhány darabja (Scramble, Gradius 1-2, Life Force) képezik az április 18-án megjelenő gyűjtemény részét.

Igazi csemegének azonban a másik két nyolcas ígérkezik, azokba ugyanis a Contra és a Castlevania franchise néhány darabját rejtették korunk nagy pacsinkómágusai. Ez a két kollekció pontos premierdátumot még nem kapott (valamikor nyár elején jönnek) és egyelőre még a teljes rosternek is híján vagyunk, de a Contra Anniversary Collectionnel már az eddig bejelentett négy cím (Contra, Super Contra, Super C, Contra 3) alapján is jól fogunk járni. Ami a Castlevaniát illeti, úgy tűnik, hogy szerencsétlen vámpírölőinket még az ág is húzza, mert hát így néz ki a lista első fele:
 

Az eredeti NES-es Castlevania? Oké, jöhet. A Castlevania 3? A legjobb darab a klasszikus trilógiából, még szép, hogy játszani szeretnék vele! Super Castlevania 4? Az a játék még manapság is minden további nélkül megállja a helyét. Castlevania 2? Igaz, hogy messze sem mestermű, de azért... várjunk csak, én arra az alcímre nem is emékszem, a Gameboy logó meg mit keres ott? Ja, hogy ez nem az "igazi" Castlevania 2, hanem a gameboyos Castlevania: The Adventure folytatása. Hát, csak nem fog olyan szörnyen kinézni a színtelen-szagtalan Gameboy-grafika a 24 inches monitoromon... jaj, ne, valaki hozzon egy keresztet meg egy kis szenteltvizet:
 

Konami, you had one job... Rendben, a négyből három játék jó, de ezek után kíváncsian várom, mi szerepel majd a lista másik felén. Jön a Rondo of Blood? Hát a Symphony of the Night? Esetleg a The Adventure Rebirth, ha már annak történetbeli folytatása helyet kapott? Milyen emulátort kapunk a Konamitól? Remélhetőleg hamarosan választ kapunk ezekre a kérdésekre, addig azonban, ami engem illet, kénytelen leszek visszafogni az izgatottságomat.

A hivatalos honlapért erre tessék.

Thx, B3asT61!
2019.03.19 - 10:00,k Hírek System Shock 3 tízer!

Rövid System Shock 3 előzetest hozott az idei GDC:

System Shock 3 Teaser - Unity Keynote (GDC 2019) Inditás gomb

System Shock 3 Teaser - Unity Keynote (GDC 2019) (00:00:36)


Az előző inkarnációinál fura módon valamivel kedvesebbnek tűnő SHODAN lát mindent, amit csinálok, szóval... ő... le kell törölnöm néhány dolgot a merevlemezemről, srácok, mindjárt jövök.
 
2019.03.12 - 22:59,k Hírek Hamarosan PC-re is megjelenik a Halo: The Master Chief Collection

Nagy bejelentéssel indult a mai esti Inside Xbox: PC-re költözik a Halo: The Master Chief Collection, a csomag pedig a Microsoft Store mellett Steamen is elérhető lesz!

Halo: The Master Chief Collection Special Announcement Inditás gomb

Halo: The Master Chief Collection Special Announcement (00:00:42)


Az egyéb részeleteket illetően még nem árult el sokat a Microsoft a PC portokról, de azt már tudjuk, hogy a kollekció darabjai nem egyben, hanem játékonként, egyesével érkeznek majd. Elsőként az xboxos kiadásból még hiányzó Halo Reachet nyüstölhetjük végig, a prequel-epizódot követően azonban már az eredeti megjelenés sorrendjében követhetjük Master Chief kalandjait. A konzolos Reach-rajongóknak sem kell aggódniuk, a PC verzióval egyidejűleg ugyanis az Xbox One is megkapja saját remasterét.

A PC-s fejlesztést a Microsoft és a 343 Industries mellett a Splash Damage és a Ruffian Games végzi, a fícsöröket illetően pedig nem egyszerű portra számíthatunk, hanem egy minden hájjal és FoV-sliderrel megkent, igazi FPS-re. Premierdátum sajnos még nincs, de remélhetőleg olyan sokat már nem kell aludnunk a megjelenésig.

ÁPDÉT: Elérhetővé vált a Steam-oldal, rajta néhány screenshottal.
2019.03.07 - 12:45,cs Hírek WRATH: Aeon of Ruin bejelentés

A 3D Realms az Ion Maiden után újabb klasszikus FPS-sel jelentkezik, ezúttal WRATH: Aeon of Ruin címmel. A Build Engine-en futó "elődhöz" hasonlóan ismét autentikus retrójátékkal lesz dolgunk, így a WRATH a 90-es évekbeli külcsín mellett technikailag is old school: a Quake első részét megmozgató id Tech 1 végzi a grafikai megjelenítés ügyes-bajos dolgait.

WRATH: Aeon of Ruin Reveal Trailer Inditás gomb

WRATH: Aeon of Ruin Reveal Trailer (00:01:40)


Módosítások persze történtek a kompatibilitás és a modern fícsörök érdekében, így nem a motor eredeti verzióját, hanem a Darkplaces nevű source portot fogjuk a játék alatt találni. A pályák is a mai PC-k képességeinek megfelelően készülnek, így három hubon belül 15 óriási helyszínen barangolhatunk majd, amelyek mindegyike egy-másfél órás játékidőt ígér. A Hexenből ismerős pályaszerkezet mellé egy másik ottani sajátosság, a tárgyhasználatra szolgáló inventory is visszatér, de hogy milyen formában, azt egyelőre még homály fedi.

A történetet és a körítést illetően egyértelműen a Quake 1 szolgált mintául: magányos utazóként egy idegen, lovecrafti elemekkel átszőtt világban találjuk magunkat, feladatunk pedig mi más lenne, mint annak megtisztítása egy jó nagy adag monsztertől. A készítők gazdag lore-t és rengeteg ősi titkot ígérnek jó sok kozmikus rettenettel.

A fejlesztést a KillPixel nevű csapat végzi, amelynek tagjai az Arcane Dimensons című Quake-modifikáció elkövetői közül kerültek ki, a zenéért pedig Anrdew Hulshult (Quake Champions, DUSK, Amid Evil, Rise of the  Triad 2013) és Bjorn Jacobson (Cyberpunk 2077, Hitman, EVE Online) felelnek. A 2019 nyarán esedékes "első vérig" (ami valószínűleg korai hozzáférést takar) jó munkát nekik!

Még több infó és Steam-oldal erre.
2019.03.06 - 12:10,sze Általános csevejfarm Szólászabadság vs. cenzúra

Itt egy érdekes videó, amiben az a jó, hogy mindkét álláspontot meg tudom érteni, de valamiért a twitteres csaj elméleti megközelítése (és nem a twitter gyakorlati kivitelezése :)) felé hajlok:

Tim Pool Tells Twitter Exec They Have a Liberal Bias | JRE Twitter Special
Inditás gomb

Tim Pool Tells Twitter Exec They Have a Liberal Bias | JRE Twitter Special (00:20:10)

A szólásszabadság fontos, de annak netes közösségi moderációja is? Something like that.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!