Jelenlegi hely

Jedi: Fallen Order rivjú

Utolsó bejegyzés

Jedi: Fallen Order rivjú

Jedi: Fallen Order
rwurl=https://imgur.com/2QZN3dH

Kb. 10 órám van benne.

Alapjában véve az EA fogta, és lelopta a Dark Souls játékmenetét és nyakonöntötte egy kis Tomb Raider-rel, mindezt persze Star Wars köntösbe csavarva. Ugyanakkor itt elég nehéz megmagyarázni egy csomó dolgot, ami a DS játékokba belefért.

Párhuzamok

A pályák hasonlóan működnek, jó sok bejárnivaló terület van, és előbb-utóbb találni shortcutokat, hogy ne kelljen mindig körbemászkálni. Bonfire helyett itt Meditációs pontok vannak. Itt lehet új képzettségeket felvenni a kapott xp-ből, illetve ha pihenünk, feltöltődik az Estus Flask gyógystim készlet. Pihenésnél újraspawnol minden ellenfél is. Amit nem tud, az a teleport két ilyen pont között, szóval emiatt elég sokat kell mászkálni pluszban.

A harc is nagyon hasonló, "Git gud" alapú. Van staminád, ami fogy ha blokkolsz. A fő védekezés itt is a félregurulás (mert az ellenfelek szeretnek védhetetlen ütéseket használni), de sok előnyhöz lehet jutni sikeres Parry-vel. Van Force pontod, ami fogy ha használod (speciális támadások), nő ha ütsz, vagy legyőzöl valakit.

Ha meghalsz, a következő szinthez vezető xp az ellenfélnél marad, oda kell menned és megsebezned. Ez akkor ütközhet némi problémába, ha esetleg pajzsa is van, mert ha azt püfölöd, az nem számít sebzésnek.

Eddig egy valamennyire bossnak nevezhető állattal harcoltam, az elég gáz volt. Van neki 3 védhetetlen támadása, ebből kettől ugyanúgy kezdődik, viszont teljesen más az időzítése. Az egyiknél azonnal félre kell gurulni, másiknál meg 1 másodperc múlva. Ha tehát azonnal gurulsz és a második támadás jön, akkor automatikusan bekapsz egy nagy ütést, amit általában követ egy hagyományos is, amit szintén nem tudsz védeni, mert a karakter a földön fetreng. Ráadásul ez a boss nagyon korán előkerül, gyakorlatilag első szinten, és a fent említett két támadás el is használja a HP-d. Ez még a kisebb baj, ugye azért boss, hogy nehéz legyen. Amikor azonban kinyír, akkor 15-30 másodperc töltés van (a szupergyors SSD-men), és még 30+ másodperc, hogy visszajuss a boss-hoz. A többi ellenfélnél nem tapasztaltam ilyen problémát.

Még az is rossz, hogy a játék besárgítja azt az ellenfelet, akinél az XP-d van. Ez elvileg hasznos, de valójában nem az, mert így nem látod, ha pirosan kezd el fényleni, ami a védhetetlen támadás jele. Persze ha az ember már ismeri az ellenfelet, és tudja mire számíthat, akkor nem annyira gáz, de ugye általában azért halunk meg, mert még nem ismerjük, és így ez külön nehezítés.

Az is hasonlóság, hogy nem különösebben fogja a kezed, és véd meg a döntéseidtől. Ha 3. szinten el akarsz menni Dathomirra, hát menjél, majd rájössz magadtól, hogy oda combosodni kell kicsit.

Vannak továbbá széttörhető cserépedények, már párszázat biztos széttörtem, de egyikben sem volt semmi. Ráadásul ezek misztikus módon megjavulnak, ha kicsit messzebb elkolbászolsz.

Különbségek

A Tomb Raiderezés felemás. A falon mászás elég jó, falon futásnál nagyon észnél kell lenni, hogy hogy ugrasz neki a falnak. Nagyon sok a Star Wars mélység/szakadék/akna (amiknek nem is látni az alját). A halálaim jelentős része így keletkezett, amikor egy falra ugrás, kötélmegragadás vagy kötélről átlendülés nem sikerül. Ilyenkor veszítesz egy kis HP-t, és újra próbálkozhatsz (szerencsére nem kell minden alkalommal az utolsó Meditációs pontról odamenni, szvsz játékoslázadás lenne belőle). Szerintem ez a kötélmegragadós rész (amikor mondjuk csúszás közben elrugaszkodva kell megragadni egy kötelet) nem igazán működik jól, nem emlékszem, hogy más játékban ennyit szenvedtem volna vele.

Eddig egy komolyabb fejtörő volt, ahol rendesen használni kellett a már megszerzett Force powereket is. Ez tetszett. Az is jó a Force Unleashed 2-höz képest, hogy lehet segítséget kérni, de teljesen rád van bízva, hogy élsz-e vele (a FU2-ben az egyik NPC folyamatosan üvöltötte, hogy mit kell csinálni).

A hullák hamar eltűnnek, nem várnak a következő respawnig.

Térkép

Meglepően nagyok a pályák, és nincs folyosó érzetük. Van térkép, ami nagyon jól, forgatható, zoomolható 3D-ben mutatja a pályát. A térkép fokozatosan alakul ki, ahogy haladsz előre a pályán. Az is látszik rajta, hogy hol vannak olyan helyek, ahol tudsz valamilyen powert használni (az is ha még nem), illetve hogy hol vannak még feltérképezetlen irányok.

Amit nem mutat, az a megtalált, de még ki nem nyitott ládák helyei, pedig szerintem az logikus lenne, főleg hogy a térképed egy Explorer droid csinálja.

Na nem mintha a ládáknak lenne értelme. Az eddig talált 20+ ládából kettő volt hasznos, amikben Estus Flask upgrade volt. Az összes többiben vizuális upgrade van a fénykardodhoz, vagy variációk a ruhád, robotod és űrhajód kinézetéhez (szóval texturák). Ha már itt tartunk, a fénykardot lehet pimpelni. 5 részt lehet cserélgetni, például kristály, kapcsoló, borítás, fényezés... Ennek az égadta világon semmi értelme, mert a különböző alkatrészeknek nincs játékbeli hatása, a markolatot meg úgysem igazán látod, hiszen a kezed eltakarja. Szóval majdnem minden ládában csak értelmetlen, logikátlan, az adott környezetbe egyáltalán nem illő szemét van.

Azért vannak értelmesebb fellelhető dolgok is, tárgyak, amiket Cal (a főhős) meg tud vizsgálni az erővel és egyrészt sok Xp-t kap, másrészt meg jó kis háttérsztorit.

Engine, egyebek

50 GB-t eszik a meghajtón, Unreal engine-nel megy. Nálam akadásmentes 60 fps, de mondjuk elég erős a gépem. Normál játék közben nincs töltőképernyő, csak ha meghalsz. Baromi jól néz ki Epic-en (itt így hívják az Ultrát). Jók a hangeffektek is, lehet akár 7.1-ben is tolni. A kontroll is elég jó, van rendes egér + billentyű irányítás (bár ennél van egy olyan kis probléma, hogy szereti inkább a kontrolleres gombokat kiírni, mindig visszavált rá, ha van bedugva kontroller is). Stabil, egyszer sem fagyott ki, nem láttam különösebb bugokat sem.

Sztori

ShowHide spoiler #A történet

Verdikt

Szolíd 8/10.
Aki szereti a Star Warst meg a Dark Soulst, szvsz nem csalódik nagyot, a harcrendszer elég szórakoztató.

Az eredeti komment hivatkozása: https://www.rewired.hu/comment/225469#comment-225469

Szerkesztette: psishock - 2019 nov 16


Hát, a DS-el engem el is vesztettek, azt hiszem örökre.

Mondjuk eddig se izgatott nagyon, de amolyan "bundletölteléknek" későbbiekben lehet jó lett volna.

Köszi, megspóroltál némi pénzt.



Engem sem izgatott soha, de veled ellentétben pont a DS-majmolásnak hála kimondottan nem fogom bánni, amikor majd két és fél év múlva hozzám vágják bundletöltelékként. Hogy aztán még évekig porosodhasson a virtuális polcomon!

ibi amentia latet



Szerintem kifejezetten jó lett.

Már a Sekiro végigjátszása közben azt beszéltük Coreyval, hogy milyen fasza lenne egy SW játék azzal a mechanikával. Aztán amikor kiderült, hogy onnan is merít a Fallen Order, nagyon várós lett.
És általában jól is hozza a játék. Persze nem olyan tökéletesre polírozott mintha a From készítette volna, de igazából nincs szégyellnivalója a Respawn csapatának.

Jó lesz az.



Azoknak akiket a DS elijeszt: A DS-sel ellentétben itt vannak nehézségi szintek, többek között egy Story mode nevű is. Ez nem tudom mennyire könnyű, én a Jedi Knight-on nyomom, ami a Normal mode-nak felel meg. Efelett még van kettő nehezebb. A nehézségi szint 3 dolgot állít: mennyire kell jól időzítened a sikeres Parry-hoz, mennyit sebez az ellenfél és még valami. Talán hogy mennyi HP-ja van az ellenfélnek, ebben nem vagyok biztos.

Amit még bele akartam írni az eredetibe a különbségek közé, hogy a karakternek semmilyen képessége nincs (pl. Erő, Intelligencia) és semmilyen felszerelése sem. A pár ruhavariáción kívül (amiknek nincsenek módosítói a karakterre nézve) a karakter csak a színezését tudja változtatni a kinézetének.

Fegyverként végig csak és kizárólag a nyunnyogós kard van,

ShowHide spoiler #Spoiler

Szóval ebből a szempontból sokkal szegényesebb a DSnél a játék, de remélem ez egyben azt is jelenti, hogy jól be tudták állítani a nehézségi szinteket, hiszen a karakter mindig egységnyi erős csak, attól nem igazán tud eltérni.

Tango

"Lagging is a lifestyle."



Végignéztem twitchen. CohhCarnage a legnehezebb fokozaton végigtolta.

zene 10/10
a pályák 10/10
a lootok csak és kizárólag kozmetikai cuccok 1/10

A karakteranimáció valahogy furára sikeredett. Főleg a futás.

Az utolsó bossfight és az utána jövö rész 10/10.

A harcrendszer/nehézség meg kiköpött dark souls koppintás.
Éppen ezért ment el a kedvem tőle.



A futás az Tom Cruise koppintás :D

Jó lesz az.



Kibeszélnek a hátad mögött a discordon...



Olyat csak a buzik tesznek! ;)



Én is néztem Twitchen egy srácot aki legnehezebb fokozatban nyomta. Nem tudom a billentyű-egér kombó miatt volt vagy gamepad esetén is ilyen, de rengeteget szívott azzal, hogy a játék random elviszi a targetetet egyik ellenfélről a másikra, ami boss esetén ahol van mellette még némi "aprólék" igen hamar kinyiffanást okoz. A másik hasonlóan kínos dolog meg az volt, mikor átváltogatott szintén magától a dupla pengés kard és

ShowHide spoiler #spoiler

között. Meg volt pár olyan rész, ahol az ellenfél átlőtt tereptárgyakon. Azért ezeket reszelhették volna még picit.



Elment tole a kedved? Mitol mikor vegignezted? Marmint, ertem csak wat. Valamennyire csak erdekelt a jatek ha vegignezted az egeszet es ha jol lattam nem is 6-7 ora hanem inkabb 20+. Na mind1, lehet en vagyok maradi de teljes vegigjatszast sose neznek valamibol ami erdekel. :(



Ha ilyen DS szerű akkor milyen pl az a küldetés, amikor a folyóban gázoló AT-AT -ra kell felkapaszkodni? Ha meghalsz akkor kezded újra a folyóból?
Vagy fő küldetéseknél ez nem így működik?

- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)



"Marmint, ertem"

Nem, nem érted.

Viszont ott a buzcord ott lehet jól kibeszélni az embert
a háta mögött. Folytassátok csak ott.



Nem tudom miert rajtam vezeted le a frusztraltsagod amikor pont en szoltam le az ottaniakat pardzor hogy kurvara nem meno mashol reagalni valamire. Ertelmesen kerdeztem itt, az ottani diskurzushoz hozza se szoltam (nem is lattam oszinten szolva ma reggelig).

De akkor beled is...



Ott nagyon nem lehet meghalni. Az amolyan fansimogatás.

Jó lesz az.



Akkor gondolom vannak ilyen Single küldetések is.

- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)



Úgy jött le, hogy jöttél tovább csesztetni. De akkor bocsánatot kívánok.
Eddig sem nagyon követtem az ottani bagoly/zaxx szófosásokat meg Harvy nyafogását, hogy "megint chipsért kell boltba menni" szóval le is léceltem onnan jól.
Jó5let volt ez a discord azt azért meg kell hagyni.



Inkább úgy képzeld el mint az új God of Wart vagy A Sekirot. Nincs side quest, csak exploration. A pontból haladsz B pontba. Viszamégy a hajódhoz, mehetsz másik bolygóra.

Jó lesz az.



Semmiseg, de attol meg tovabbra is erdekel hogy miert nezted vegig meg hogy vette el a kedved a jatektol a nehezseg amikor mar vegignezted amugy is szoval kvazi uj dolgot nem is tudna mutatni amugy se. =/

btw, akik toljak: valoban megall a jatek tolteni pc-n ssdvel is mint konzolon?



A pályán mozgás közben nincs töltőképernyő, csak az Unreal motorra jellemző texturajavulás tetten érhető olykor.

Akkor van csak töltőképernyő, ha egy ellenfél megöl és a játék vissza kell tegyen egy Meditációs pontra. Ez a töltés elég rossz, mert nem konzisztens, van amikor 15 másodperc, de van amikor 30. Nem tudom miért nem hajlandó használni a PC teljes memóriáját, szvsz 32 GB-be simán beleférne egy teljes bolygó összes geometriája és egyéb grafikus assetje is (meg ugye a videókártyán is akad másik 12 GB).

Ha felszállsz az űrhajóra átutazni egy másik bolygóra, azt ravaszul úgy csinálták meg, hogy a legénység beszélget egy kicsit a hiperugrás közben. Közben a játék meg a háttérben ezerrel tölti a következő pályát. Amikor elkészül, akkor meg szól az NPC, hogy üljél le, mert landolunk.

Tango

"Lagging is a lifestyle."



Senua UE4 alatt nekem a töltések kb. Mindig 4-8 mp-k voltak m.2-n. (970 Evo pro) Fallen ordert meg várom hogy bemenjen basic vaultba vagy olcsóbb legyen. Lusta vagyok csak ezért premiumra előfizetni.



Sok gameplayt nem néztem még de azért láttam néhány hosszabb "fekvőrendőrt" (aka amikor fél percig mászol át csövek között de gameplay mert nyomni kell az analóg kart előre folyamatosan)

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut



Én is 14 óra alatt befejeztem.

Pozitívum:
- Világ
- Megvalósítás
- Atmoszféra
- Az egyik legjobb Star Wars harcrendszer
- Ikonikus zenék és helyszínek
- Kreatív puzzle feladványok

Negatív:
- A harcok bugosak van, amikor nem érzékeli a gombokat stb.
- Kevés az értelmes skill
- Bugyuta és rövid a sztori
- Rengeteg backtracking
- Ha befejezted a "kampányt" akkor nincsenek mellékküldetések, se gyűjtögethető normális dolgok (skinek vannak, de azok csak színt változtatnak a karakteren semmi mást). Nincs extra kihívás (van négy misztikus lény, de azok könnyebbek mint a bossok).

Ez az utóbbi fáj legjobban. 14 órát beleöltem és ennyi... Kicsit rossz a szájízem. Csak összehasonlításul, hogy ez mennyire kevés idő a többi egyszemélyes játékhoz képest:

24 óra Death Stranding (még folyamatban)
100 óra Hitman 2
38 óra Batman Arkham Origins
38 óra The Messenger
29 óra Doom

De még a nyomorult Duke Nukem Foreverben is több órám volt (19 óra).

Szomorú. :( Csalódott vagyok.

U.i.: Ha csak egy God of War-szerű kihívásokat pakolnak bele már jobb lett volna.



Válaszoltam privátban, hogy a buzik ne tudjonak rajta csámcsogni.



A fenébe, nem lehet többet poénkodni arról, hogy Bandido végignézte tviccsen a játékot és a NEHÉZSÉG miatt ment el tőle a kedve! Mi lesz így velünk, ez volt az egyetlen komoly téma a Discordon! :D

Az gondolom mellékes, hogy senki sem tudta, hogy rólad van szó, amíg te ki nem kérted magadnak a dolgot (Strato berakott a kommentről egy anonimizált képet), de hát evvan, buzi már ott mindenki, a Discord monnyonle.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Annyira felesleges tovabb eroltetni ezt a temat. Tul van targyalva, move on.

@Noctedam: menjel vissza Death Strandingezni inkabb! Az prioritas elvez minden felett amugy is. :D



Sure senki nem tudta. Gondolom bazi nagy nehézségbe ütközött megnézni itt, hogy ki írta. Mint ahogy CJ meg is tette ahogy láttam. Nyugodtan be lehet szólogatni, viccesen vagy nem viccesen amíg tudok rá reagálni. A buzicordot nem követem, ha nem szól Cart akkor még most sem tudok róla. Szóval nem a poénkodás ténye mérgesített fel.
De régen rossz, ha ezt magyarázni kell....


CJ képe
CJ

Szerintem túlreagálod, annyit mondtam, hogy meglepett hogy te írtad a kommentet, ennyi. Semmi személyeskedés nem volt benne szerintem.

....Rebel with a cause, outlaw with a lawyer....
....Lófaszt, nehogy már, te vagy a Blade Runner....



Látom nem sikerült felfogni. Nem az a bajom, hogy beszoltatok hanem az, hogy nem itt.
Ha valamit itt írok akkora arra itt várok reakciót.
De én itt lezárom ezt. Over and Out.



Lol :D
A játék amúgy tök baro, bár eddig az első pályát toltam végig, és ott elég jól pörgött a laptopon médium grafikán.



https://twitter.com/jasondeheras/status/1196267455418515456

" Grandmaster parry window is 0.13s (30fps)"

Vajon itt is frameratehez van kotve par key feature mint a Red Dead2ben a kajálás?

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!