Jelenlegi hely

Topikok

2016.12.07 - 08:36,sze Cikkek Beszámoló: Carmageddon: Max Damage

 

Szóval elkészült (már megint) az új Carmageddon… ez gyakorlatilag már a második kiadás a játékból, és elég sokat kellett rá várni, ezért most nem fogok kesztyűs kézzel bánni vele. Mivel már korábban írtam eleget a bétaverziónak tekinthető Carmageddon: Reincarnationről – és az ott leírtak java most is ugyanúgy érvényes –, így most inkább csak arról írnék, hogy mi változott, és persze hogy mi nem.

Pozitívumok:

  • Kaptunk tehát 5, azaz öt „új” járgányt, név szerint: Hevy Impaler, Rig O Mortis (ez három különböző utánfutóval! Hihetetlen!), KVN Toucan, Project X és a COP Super Suppressor. Ne felejtsük, a Reincarnation az utolsó patch-ben ingyenesen megkapta már a korábban hiányzó néhány verdát, mint például a Blitzkrieger vagy a Cleaver.
  • Van köbgyök NYOLC (tehát kettő) egész új extra pálya, egy sivatagos (trükkös gyorsvonattal, őrtornyokkal, ufóval, Michael Bay-el, egyebekkel) és egy földalatti pokoli aréna. A már meglévőkön is reszeltek egy kicsit, de semmi komolyra nem kell gondolni: kinőtt pár helyen a fű, több lett a felhő, máshol vannak a tuti powerupok, ilyesmik.
  • Végre van belső nézet (olyan amilyen, de legalább van). Sajnos pratcam továbbra sincs, majd talán később…
  • Érkezett néhány új gyalogostípus (maci, biciklisek, tolószékesek, rókák, elnökjelöltek, egyebek), és a powerupokat is kicsit kibalanszírozták. Azért nem kell félni, még mindig fixen megjelennek 5 percenként a 10.000 kreditesek vagy egyéb durva bónuszt adók – illetve a Spinnertron és egyéb nyomorékságokkal is túl vannak pakolva a pályák.
  • A grafikát is kicsit megtuningolták: egész jól működik együtt a LoD és DoF (ez utóbbit általában ki szoktam kapcsolni, de itt egész kellemes fényképezős/kamerás képminőséget ad), jobbak az effektek/textúrák, szebb a táj. A fizikán is dolgoztak kicsit, szerintem jobb lett az irányítás is, az autókat lehet végre félbevágni stb. Továbbra sem ezzel adják majd el a Windows 12-t és a Directx 95-öt, de azért érzékelhetően jobban néz ki a játék. Ami viszont fontosabb, hogy mindemellett jelentősen csökkent is a gépigény, a korábbi 40-60 fps helyett nálam már fix 60+ fps van 1080p-ben, sőt 4K-ban is játszható egy (ma már) középkategóriásnak számító konfigon. Szerencsére a töltési idők is csökkentek némileg, sőt, kaptunk egy töltéscsíkot is (igen, tényleg).
  • Hangulat szerencsére még mindig ott van a szeren.
     

Bár reszeltek a törésmodellen, azért lehet érdekes (bugos) dolgokat csinálni, ahogy ez a levegőben lebegő kamiondarabka is mutatja.


Mint látható, egyáltalán nem erőltették meg a fejlesztők magukat. Jelenleg 7 „normál” és 5 „aréna” pályánál tartunk és 33 ööö… mondjuk azt, hogy gépjárműnél. Továbbra is iszonyatosan KEVÉS. Jut eszembe, még mindig max. hat autó lehet egyszerre játékban, persze ilyen kevés verdánál még így is sok az ismétlődés.
Gyakorlatilag tehát a játék egy szimpla Redux/Remaster/Enhanced edition, de mivel már a Reincarnation is inkább volt egy félkész játék, így inkább az a helyesebb kifejezés, hogy egy kicsit közelebb áll a mostani változat a Kickstarteren beharangozott, és amint sajnos azóta egyértelműen kiderült „túl szép hogy igaz legyen” játékhoz.

Igen. Ez történik, ha egy arénában megy a death race… jár a taps Stainless


Nézzük most azokat, amiket szerettem (szerettünk) volna ha javítanak, de nem történt érdemi változás:

  • A kampány mód gyakorlatilag jottányit sem változott. Beintegrálták azt a kósza két pályát és a plusz verdákat, de ennyi. Továbbra is rövid, továbbra is botrányosan vannak megoldva az extra (nem classic Carma) küldetések, és még unalmas is.
  • Na majd akkor a multiplayer! Hát nem, az sem. Továbbra is teljesen és tökéletesen kihalt a szcéna, ezen kívül csak úgy lehet multizni, hogy külön-külön kell lobbyt is indítani és becsatlakozni. Egyfelől ez jó, mert nem jöhet be csak úgy minden jöttment orosz, de egyébként nagyon elszomorító azt látni, hogy teljes és tökéletes üresség van minden szinten. Legalább egy szerver keresőt betehettek volna, némi szerver + (le)fizetett játékossal, legalább a játék megjelenése hetében…
  • Még mindig nincs pedestrian respawn, ami NAGYON kellene, mert a gyalogosok elrendezése random. Elmondom mit jelent ez: végigmész az utcán/téren, mindenkit leirtasz, elkóborolsz kicsit, pár perc múlva visszajössz, és tádááám, újra vannak gyalogosok a korábban totál kiirtott helyszínen. Ha felveszed a peds show on map powerupot, akkor lesz a legszebb ez a játékmechanikai „csoda”: Villognak a pöttyök, kinyírsz mindenkit, de még mindig villognak a pöttyök. Perfekt. Elhiszem, hogy így legalább kevésbé kihalt a pálya, de játékdizájnból ez kövér egyes, elvégre konkrétan erre épít(kezne).
  • Továbbra is botrányos az „AI”. Engem nem zavar, ha csalnak, de ha ennyire undorítóan/bénán, az már igen. Simán teleportálnak (akár a szemed előtt) a pályán össze-vissza, és hiába maxolod a kocsid, ha „olyanjuk van” már 20 km/h-val neked jönnek és kinyírnak egy csapásra. Persze a rendőr is CSAK rád megy, tehát ilyen téren sem változott semmi.
  • Tokenek. Teljesen működésképtelen megoldás még mindig. A három korábbi játékon át tökéletesen bevált a fizetős megoldás, nem tudom, miért kell ezt itt erőltetni. A végigjátszásom alatt kb. 120-130 tokent vadásztam össze, 20 token kell egyetlen autó maxolásához (ami egyébként a gyengébb autóknál ahhoz is éppenhogycsak elég, hogy egy bikinis csaj szellentésétől ne legyen totálkár), és ugye 31 autó van…
     

Köszöntsük az új effektek között a Depth Of Fieldet.


Néhány tipp:

  • A peds show on mapet jól eldugták mindenhol, de ez a video guide segíthet a megoldásban (jellemző, hogy a Countryslide pályán még mindig bugos a powerup…)
  • Ha a COP Super Supressort kicsinálod, ingyen megkapod. Elég imba járgány, de ha kiütöd a kerekeit egész könnyen kivégezhető. Utána pedig mehet vele a pusztítás! :)
  • Ha totálkárnál nem várod meg, hogy a játék helyezzen vissza és javítson meg, hanem nyomod, mint az őrült a javítást, akkor olcsóbban megúszod. Már persze, ha nem a daráló közepén vagy. :) És ami még jobb, ilyenkor a már összegyűjtött powerupokat sem veszted el. Ez lehet bug egyébként, de használjátok ki nyugodtan. :)
  • A miniküldetéseken jobb mielőbb túlesni, ne vegyétek túl komolyan őket, a classic carma pályákon úgyis annyi pénzt össze lehet szedni, amennyit csak nem szégyelltek… főleg, miután kiismertétek, hogy melyiken hol vannak a tízezer pénzes kék hordók.
  
Szerintem ez a grafika már teljesen vállalható.


A jelenlegi (2016. dec. 02.) állapot alapján történő értékelésem: a játék KS-en támogatóknak (illetve C:R vásárlóknak) ingyenes, egyébként 25 dollárért/euróért kelleti magát. Minden pozitívuma ellenére még mindig nem ér ennyit. Féláron érdemes lehet esetleg megfontolás tárgyává tenni, de a vérmérséklettől függően kb. 20-40 óráig lekötő „kampány” (illetve egyszemélyes állatkodás) nem biztos, hogy ér ennyit. A multiplayer, ahogy írtam, továbbra is tetszhalott állapotban leledzik, így arra sem érdemes építeni. A játék támogat némi moddolást, de mivel egyszerűen túl kevesen vették meg, így nagy csodára innen sem várnék.

Most már több delikvenst is lehet egyszerre a mennybe küldeni…
Boldogok a vérbocik, akik a vérnyulakkal együtt mennek Szent Péterhez.


Nagyon morcos vagyok a fejlesztőkre, mert amit el lehet rontani, azt elrontották. Túl sokat ígértek, túl kevés pénzt kértek, túl korán adták ki (persze, mert elfogyott a pénz), túl kevés a tartalom, és még eljátszották a „3-szor adjuk ki ugyanazt a játékot” is, miközben ennyi idő alatt simán el kellett volna rendesen készülnie.
Szinte biztos vagyok benne, hogy gyakorlatilag csődbe mentek egyébként, és innentől szinte semmilyen plusz tartalomra vagy nagyobb patch-re sem számíthatunk. Szóval ennyit kellett várnunk, és csak ennyit kaptunk… nem szép dolog, nagyon nem szép.

Amennyire én tudom, a konzolos verziók is szépen beleálltak a földbe… persze legalább elkészültek, ez is csodával határos, és gondolom ennek is köszönhető a PC-s változat optimalizálása. Más kérdés, hogy konzolon még így sincs meg igazán a 30 FPS, és ott azért ez a játék minden szempontból eléggé „extra”, legalábbis az átlaghoz képest mindenképp. :) Ráadásul szerintem komolyabb marketing (sőt, igazán csak az) szükséges egy ilyen rétegjáték számára a megfelelő eladásokhoz.

A végére egy kis személyes, ha megengeditek:
150 dolcsit pengettem a 4 példányomért, és ehhez járna egy valódi oldschool fizikai játékdoboz és egy póló (egyéb kacatok mellett). Na, most (pontosabban már egy ideje) ott tartunk, hogy a carmageddon.com belsős backers részénél lassan már KÉT ÉVE továbbra sincs semmi infó a fizikai tárgyak kiküldéséről, konkrétan SENKI a Stainlesstől nincs bejelentkezve már 2014 óta. Hát így.

7,5 / 10

2016.09.20 - 16:44,k Hírek Megszavazta a nép: Everspace betekintő

Az Everspace egyelőre nem éri meg az árát, közel sem. De még a 22 eurós akciós árat sem. El lehet vele bohóckodni, meg tényleg szép, és ahhoz képest viszonylag bugmentes is, de jelen formájában totálisan játszhatatlan/élvezhetetlen hosszú távon (ez 3 órát jelent max), ugyanis teljesen kiegyensúlyozatlan, és csak a mázlifaktorról szól.
 

Elmondom mi történik a játékban:
„Megszületsz” egy pici kis alapvadászban (egyébként a teljesben is _CSAK_ három vezethető űrhajó lesz), két alapfegyverrel, 20 alaprakétával és 2 szkennerrel. Semmivel sem érdemes spórolni, ugyanis bármelyik rendszerben (értsd: akár a legelsőben is) simán betámadhat egyszerre 5-6+ vadász, és akkor game over. Egy szektor 4-5 rendszerből áll, és amennyire láttam, csak előrefele lehet menni. Ez is fura. Miért nem lehet visszafelé menni, elvégre a nehézség totál random, és az ellen sem fogy ki soha.

Na mindegy. Szóval tegyük fel, hogy helyretetted a renitenseket az első rendszerben, és találtál pár alapanyagot is. Sokáig nem érdemes lődörögni, mert hamar betalál valami fincsi kompánia, és ismét game over. Szóval 15-20 perc után ugrás a következő rendszerbe. Ha ismét mázlid volt, és viszonylag kevés ellenbe futottál bele, akkor érdemes ellőni egy szkennert, és körbelootolni. Ha van a rendszerben comm. station, akkor azt közelről be lehet hackelni, és akkor ingyen felderíti a terepet. 15-20 perc után ismét javasolt ugrani. A körbeszaglászást is módjával érdemes csinálni, mert ha egy rendszerben 5+ Okkar vagy G&B (utóbbiak elvileg szövetségesek, gyakorlatilag inkább azt mondanám, aki megtámadja őket, arra visszalőnek) vadászt kiszedünk, akkor hamar egy ellenséges csatahajó lesz a jutalmunk… Ha a szkennelés után esetleg valami semleges (sárga) bázison/hajón mutat konténert, na azt NE bántsuk, mert megorrolnak érte.
És ennyi. Ezt lehet addig folytatni, amíg bele nem szaladsz valami olyasmibe, amivel nem tudsz mit kezdeni, és game over. Az a baj, hogy nem jutalmaz eléggé a játék (pontosabban egyáltalán)  hiába irtasz végig egy szektort, és lootolsz ki mindent, ha az elhasznált cuccokat sem bírod visszakraftolni, és akkor a fejlesztésről még szó sem volt. A szektor utolsó rendszerében általában van egy jump gate, ami ingyenesen a következő szektorba visz (egyébként üzemanyag kell az ugráshoz). 

EVERSPACE™ Early Access Launch Trailer Inditás gomb

EVERSPACE™ Early Access Launch Trailer (00:01:40)



Kilencszer futottam neki a játéknak. Volt amikor már a 2. rendszerben mk2 fegyókat találtam (amik annyival nem jobbak, mint várnád), és volt hogy mindent végigporszívózva is letolt gatyával érkeztem a kettes szektor elejére. A hármasig eddig nem jutottam el, mert idővel advanced vadászok jönnek, amik ellen esélyünk sincs.

A lootolást gyakorlatilag megölték azzal, hogy a talált fegyverek/cuccok szinte semmivel sem jobbak (már ha egyáltalán találsz), és a sok ore meg fuel és crystal alapanyaggal sem mész gyakorlatilag semmire. Igen, ha van tradeship, akkor eladhatod, de minek, mivel max. 4-5 féle alapanyagot cserélnek arra, amire ők gondolják. Tipikusan X haszontalan cuccot elcserélhetsz Y haszontalanra.
Oké, ha nem adjuk el, akkor kraftoljunk! Fejlesztheted a fegyvereket (+1-2% sok-sok és ritka cuccért  na ez nem lesz már most megmondom), vagy elhasználható cuccokat, amik szintén túl drágák. Azt hiszem elég annyit mondanom, hogy 3 óra játék alatt jött össze EGY szkenner kraftolásához szükséges alapanyag. 

Szóval úgy néz ki, ez egy lekváros a bukta. Sajnos. Ja igen, a zene katasztrofálisan rossz lett, totál nem illik ide. Remélhetőleg később jobb lesz, elvileg jövőre megjelenik, és a fejlesztők ígérnek történetet is. Hát majd meglátjuk. Később még azért előveszem, és esetleg rittyenthetek komolyabb cikket is róla, de szerintem egyelőre inkább a szóra sem érdemes kategória.

Az eredeti komment hivatkozása.
2015.11.20 - 20:33,p Könyvmoly HQ Idézetek

Indítsunk rögtön ezzel:

"Van nagyszerűbb látvány, mint a tenger: az ég; van nagyszerűbb látvány, mint az ég: a lélek belseje."

Victor Hugo - A nyomorultak

2016.09.13 - 13:07,k Cikkek Beszámoló: Carmageddon: Reincarnation

Nos, előrebocsátom, a következő bemutató igazi Carmageddon fanboyként készült. Anno az elsők között fizettem rá elő Kickstarteren, méghozzá egyből a 150 dolcsis változatot. Megvan itthon az összes rész értelemszerűen, és bizony állandó „vendég” a merevlemezen mindegyik (azaz az első és a második).
Röviden összefoglalva nekem tetszett. Egyszerűen magával ragad a hangulata, és bármikor szívesen vezetem le vele a feszültséget. :) Hozzáteszem, ezzel is valahogy más érzés játszani, más a hangulata, mint a többi részé, ami szerintem egyébként jó dolog, így ha az egyikre valami véletlen folytán rá is unna az ember (persze ez lehetetlenség, de tegyük fel), akkor is ott a többi rész, és az immár igazi trilógiává vált sorozat többi epizódjával is rendkívül hatékonyan agyon tudjuk csapni a rendelkezésre álló szabadidőnket.

Sajnos sok hibája van, ezt még én is látom és elismerem, de játszatja magát, szórakoztat – egyszóval FUN FUN FUN. Persze láttuk a korai megjelenés és a béta verzió még a jelenlegi változathoz képest is rengeteg hibáját és problémáját, így talán némileg bizakodhatunk, hogy idővel (ez sajnos akár éveket is jelenthet) a játék valóban teljessé válik, remélhetőleg anélkül, hogy a zsebünkbe kellene nyúlnunk (akár fizetős DLC vagy kiegészítő okán). Lássuk is akkor sorban, mitől döglik a légy – akarom mondani a tehén és egyéb állatfajták.

Indítás után a menüben egy karrier, szabad játék (a karrierben már teljesített pályákkal és autókkal) és egy multi menüpont fogad a szokásos beállítások, készítők és oktatójáték mellett. A beállítások megfelelően részletesek, remélhetőleg mindenki kellően a gépéhez szabhatja a játékot, de azért előrebocsátanám, hogy 4 mag, 8GB ram és AMD 78xx/GTX 760 alatt ne nagyon próbálkozzunk (DX11-es VGA kötelezően szükségeltetik).
A multiplayer eléggé kihalt, sajnos egyelőre magam sem tudtam tesztelni, majd talán később lesz rá lehetőségem. Csak online játékot támogat a játék. Lássuk inkább a karrier módot!

A gyalogosokat és a tereptárgyakat szépen meg lehet fürdetni
akár a saját, akár más vérében.

Szokás szerint két főszereplőnk van: Max Damage a piros sarokban Eagleben és Die Anna a sárga Hawkban (kicsit gyorsabb, de gyengébb). Sajnos a pratcam (bal felső sarokban lévő jópofa animáló eseményérzékeny videó a sofőrről) egyelőre szintén nem készült el, így jobb híján a képzelőerőnk és a memóriánk segítheti a megfelelő beleélést az apokalipszis négykerekű paripájának irányítása közben.

A kampány 16 egyre nehezedő szintre van osztva, és adott kreditet összeszedve lehet feljutni a következőbe. Szintenként hármas-négyes csoportba vannak szedve a küldetések, ezek közül az első mindig egy klasszikus carma (=zúzás) pálya a már jól megszokott és megszeretett háromféle győzelmi lehetőséggel: körbe-körbe a pályán ellenőrzőkapukon keresztül, vagy minden ellenséges delikvenst lezúzva, illetve kellően türelmes és vérszomjas játékosként az összes gyalogost/állatot betonba taposva.
A többi 2-3 küldetés általában amolyan multiplayerre nevelő kis miniküldetés ami a következő lehet:

  • fogócska,
  • ellenőrzőpont/gyalogos üldözés (a kettő között nincs sok különbség, random feltűnik egy kör vagy kijelöl a játék egy gyalogost, és taposhatjuk a pedált, hogy elsőkén érjünk oda),
  • a többi járgány bizonyos mennyiségű leamortizálása, és
  • „death race” (leginkább az ugyanezen a címen futó őskori filmhez tudnám hasonlítani: nincs időmérés, az egyetlen feladat a körverseny teljesítése, persze közben lehet gyalogost kaszálni és konzervdobozokat gyúrni).

Ezek közben is érdemes vigyázni a saját autónk épségére, mivel lezúzás esetén pontokat lopnak tőlünk a többiek, és ugyanígy akár az is egy nyerő taktika lehet, ha csak a powerupokat hajkurásszuk és a megfelelő ellenfelektől ellopjuk a már elért pontjaikat és így nyerünk.

És akkor mennybe ment a bocika.

Apropó powerupok! A készítők hozták a szokásos elborult formájukat, van itt minden: sérthetetlenség, üvegautó (frankón átlátszik a verda, és persze extrém könnyen törik), gyalogos mennybeküldés (:D), kéz/láb tördelés, táncoló gyalogosok (10/10-es zeneválasztással), üllőkilövő (ezt nagyon fogjátok szeretni), ellenfél kerekeinek kiütése (ez is nagy kedvenc lesz), mindenféle porszívó (gyalogos, tárgy, autóalkatrész), rugó, tűz és villámvető stb stb. Sajnos nagyon hiányzik a gyalogos-újraélesztő, nélküle elég nehéz koppra kinyírni mindenkit, és még a gyalogostérkép is jól el vannak dugva a pályákon. Egyik-másik powerup túl sűrűn van és felesleges, csak idegesíti az embert, hogy mindig át kell lépnie vagy el kell lőnie a vakvilágba – ások pedig túl ritkák, de ezen kívül panasz nem lehet, mindig talál az ember valami érdekeset vagy vicceset. Egyébként ha van elég (=rengeteg) kreditünk, akkor akár magunk is vehetünk akármikor pinball módot (50k kredit), pedestrian electro-bastard rayt (100k), vagy bármi más (értelmes és kevésbé értelmes) finomságot.

A légbuborékba zárt autó. Jobb powerup, mint a kenguru.

Összességében a kampánnyal elégedett vagyok, de mivel itt is úgy működik a „pályatervezés”, mint a korábbi részekben (értsd: van 6 alappálya, és ezeken küldetésenként eltérő útvonal van meghatározva és csak éppen, hogy különbözően berendezve), így hamar kiismerjük magunkat rajtuk, és onnantól csak a begyakorolt és nyerő (azaz tehenekkel és powerupokkal jól felszerelt) útvonalakon fogunk kolbászolni. Ezen kívül van 4 multis aréna, és ennyi. Ez bizony kevés, BORZASZTÓAN KEVÉS. Háromszor ennyi is édeskevés lenne.
Dizájnra azt mondom, hogy elmennek, bár képeken puritánnak hat, viszont legalább nem akadunk bele folyton folyvást valami tereptárgyba (legfeljebb élőkbe :D). Méretre lehettek volna nagyobbak, bár csak hatan vagyunk, valahogy nem lehet olyan szépen „elkóricálni”, mint a régi epizódokban, mindig van egy nyavalyás, aki nem hagy minket békésen teheneket mészárolni. :)
Hiányoltam a C2 spéci szívatós küldetéseit is. Na nem kellett volna atomsilós meg repteres cumicunami, de ilyen fixpályás checkpoint, tárgy pusztítós, gyalogosölős jó lett volna. Amolyan közepesen elborult nehéz szinten. Meghosszabbította volna a szavatosságot, és talán némi átfabrikálással kevés munkával kicsit különbözőbbek lehettek volna a pályák is.

Küldetés után szép kis kiértékelő grafikont kapunk jótékony cselekedeteinkről.

A képeken láthatók a járgányok, szépen törnek (például csak „simán” leereszthet a gumi, aztán leeshet az abroncs, majd a felni is, de még az egész felfüggesztés is kiszakadhat), de sokan hiányoznak, köztük olyanok is, amiket mutogattak korábban képeken. Talán majd DLC-ben érkeznek. Összesen 21 normál autó és 3 rendőrkocsi van. Nem túl sok, ráadásul ugye egy pályán egyszerre csak 6 versenyző lehet. Ez is nagyon szomorú, azért 2015-ben elvártam volna legalább 12-t. A 21 autó nagy részét az első rész vérfrissített példányai adják, de van néhány új, és ahogy említettem sajnos néhány hiányzó is.
Mivel a mobilos C1 és a C:R játék ugyanazokat a .zad fájlokat használja, így már most letölthető az összes régi C1-féle jármű – kicsit fapadosabb kinézettel, természetesen. Innen modként be is lehet implementálni egyszerűen a játékba.

Saslik négy keréken tálalva. A kocsik törésmodellje kiváló, és megfelelően együtt élnek a környezettel.

Ami nem tetszett, hogy az ellopott járgányokra külön kell upgrade tokent találni és költeni. Tokenek a pályákon elszórva találhatók, és érdemes jól megfontolni, melyik autóra költjük őket, mert egész biztos nem lesz elegendő tokenünk minden kocsira, és alapszinten a benga állatok sem érnek semmit a későbbiekben. Ráadásul csak 4 (armor, offensive, speed) szint van, és egy kimaxolt kisautó sem ér sokat a nagy böhömök ellen. Persze valahol így a reális, csak hát így mindig az erősebb győz, és multiban is mindenki majd a COP Supressorral lesz. Ha pechesen találnak el, akkor a bizony akár kedvenc Towmeisterünk is könnyen „wasted” lesz, aztán fizethetjük a valutát.
Lehet színezni a verdákat, sőt, mindegyikhez van egy spéci festés is. Sok szerencsét a tokenek megtalálásához! Remélhetőleg majd a Google segít...

Az autók irányítása még éppen megüti a mércét, de ezen is lehetett volna még reszelni. A C2 vagy akár a C1 irányítása is (véleményem szerint) nagyságrendekkel jobb. Csúszkál, himbálódzik, borul, de nem úgy, mint egy autó, hanem inkább úgy, mint egy kocsonya. Nem jó, na. Sajnos ebben az epizódban is csalnak a gépek (a visszahelyezést ismerik, a javítást szerencsére még mindig nem), általában elfogadható szinten, de itt is elkelt volna egy kis finomhangolás a játékostól való távolságot illetően... előszeretettel teszik le magukat például gyalogos/ellenőrzőpont gyűjtésnél a cél közelébe. Hajlamosak a semmiből előtűnni, és teljes sebességgel lezúzni, persze kell a kihívás, elvégre mi korlátlanul (azaz, amíg a pénzünk kitart) nyomhatjuk az insert és a backspace gombot, szóval végül is szódával elmegy, de amikor 5-en rádcuppannak, mint gyöngytyúk a takonyra, akkor azért kell egy kis kézügyesség kikászálódni a rakás aljáról. Viszont (viszonylag) korrekt módon használják a powerupokat, és ezzel néha meg is viccelnek/szívatnak :D

A powerup kánaán. Csak aztán nehogy pinball mode legyen benne.

Grafikát már mindenki ismeri, részemről megfelel, de persze lehetne szebb is. A legfrissebb verzió nálam 40-60 fpsel szalad maxolva FHD-ben, persze ilyen erőgépen el is várom. Akadás/fagyás nem volt. Töltésidő is okés (SSD nélkül is). Komoly bugokkal nem találkoztam.
Hangok, zenék részemről pipa, semmi extra, de megteszi. Kicsit több hangeffektet is lehetett volna, harangozhatna a harang, csicsereghetnének az erdőben a madarak, és többet szövegelhetnének a járókelők, de hát szegény ember vízzel főz.
Szavatosság szempontjából nézve 15 óra alatt vittem végig elsőre. Nem rossz, de nem is kiemelkedő. A classic carma pályákon sok időt el lehet tölteni kellemesen, de a miniküldetéses pályákban nem sok örömöm volt, és kreditgyűjtés szempontjából sem túl nyerők.

Azért történt némi fejlődés.

Legnagyobb előnye a játéknak a hamisítatlan CARMA hangulat, a legnagyobb hátránya pedig a kóros tartalomhiány. Mindkettő durván rányomja a bélyegét a játékmenetre egyszerre pozitív és negatív előjellel. Mintha csak pont egyszerre vennénk fel a gránitautó és zselés felfüggesztés powerupokat... 10-12 dolcsit sztem azért így, a jelenlegi állapotában is megér (ennyi volt ugye féláron márciusban). Addig is amíg újra ennyi nem lesz, itt egy kis nasi: Carmageddon képregény.
Remélhetőleg lesz a játékhoz még (akár fizetős) tartalom, és főleg nem csődölnek be (ismét) Stainlessék. Fingers crossed.

Verdikt? Szubjektíven, fanboyként azt mondanám, hogy 86%. Objektíven? Inkább olyan 71%. Az epertorta kész, van benne eper és porcukor is bőséggel, de sajnos hiányzik a a tortazselé, a tejszín, és a piskóta is.

2015.07.07 - 18:38,k Nagybetűs játékok Portal sorozat

Na frankó.

A Portal: Mel stories patch (nagy lóf*sz ez, nem patch) elbaszta a mentésemet, és noclippel se tudok tovább menni, és a "workaround" sem működik, így most rohadt mérges vagyok.

1) Open the console. (by default this is done with the ` (tilde) key)
2) Look at the top right of your screen, the name of the map should be there. For example: sp_a1_tramride
3) Type in the console: 'changelevel yourmapname' without the quotation marks eg: 'changelevel sp_a1_tramride'
4) Press Enter
5) The level restarts, and the errors are gone!

És mivel gecire nincs időm ilyesmire, ezért nem fogom megint elkezdeni ezt a szart. Szóval basszák meg, és egyébként is.

Nah, végigszambáztam noclippel a chapter2 már játszott részein...

2015.04.05 - 01:09,v Játékok holdudvara Mod szimpózium

Ide beömlesztem az eddigieket:

Duke Nukem Forever 2013 a Duke 3D eDuke 32-es source portja alá: néhány modder annyira berágott a DNF-ből hiányzó, korábbi trélerek által beígért tartalmon, hogy a promókat alapul véve elkészítették Duke 3D alá a saját DNF verziójukat. Jóság.
http://www.moddb.com/mods/duke-nukem-forever

Duke Plus: még mindig Duke 3D és eDuke32. Nagyjából az, mint a Brutal Doom (sőt, ez volt előbb), csak Duke 3D alá. Revampelt régi és új fegyverek és sérülésmodell.
http://www.moddb.com/mods/duke-plus

Silent Escape: Half-Life 2 Ep2 mod. Szingli pályacsomag kemény nehézséggel, szép grafikával, kellemes level designnal.
http://www.moddb.com/games/silent-escape

The Citizen Returns: A HL2 alá készült, ősrégi Citizen című kétrészes pályacsomag folytatása, ezúttal Ep2 alá. Kellemesen hosszú kampány, korrekt HL2 gameplay + szinkron, ami annyira rossz, hogy már jó.
http://www.moddb.com/mods/the-citizen-returns

Spherical Nightmares: Remek hangulatú és történetű, erősen puzzle orientált szingli pályacsomag HL2 Ep2 alá.
http://www.moddb.com/mods/spherical-nightmares

További Half Life 2 single player mod ajánlás:
- Black Mesa
- Minerva: Metastasis
- Research & Development
- Mission Improbable
- Human Error
- Whoopservatory
- Calamity
- Coastline to atmosphere
- 1187: Episode one
- Joutomaa
- Ravenholm

Brutal Half-Life: A Brutal Doom nyomdokaiban járó, de nem a Brutal Doom készítője által elkövetett gore mod Half-Life alá. Elég keménynek ígérkezik.
http://www.moddb.com/mods/brutal-half-life

Operation Black Mesa és Guard Duty: A Half-Life két kiegészítőinek, az Opposing Forcenak és a Blue Shiftnek Source alá újratervezett változatai.
http://tripminestudios.com/forum/portal.php

Brutal Hexen és Brutal Heretic: Sergeant Mark IV, a Brutal Doom elkövetője kiterjeszti hatalmát a Hexenre és a Hereticre is. Egyelőre a Hexenből érhető el béta verzió:
https://www.youtube.com/watch?v=lHK0FqnzlIE

System Shock Infinite - System Shock 2 mod
http://www.moddb.com/mods/system-shock-infinite

RAGE Rebalance Mod
http://www.moddb.com/mods/rebalance-mod-ver-20

[Gothic II] Velaya
A - szerintem - egyetlen épkézláb, vállalható mod a játékhoz, amiben annak a csajnak a kalandjait éljük át, akit az első rész intrójában leengednek a hőssel a bányakolóniába. 4 fejezet, kb. 40 órányi játék, német szinkron (elég vicces minőség helyenként, de jobb, mint a semmi), angol felirat.
http://velaya.worldofgothic.com/

Skywind
http://tesrenewal.com/skywind-download

Skyblivion
http://tesrenewal.com/content/skyblivion-download

Enderal (Skyrim TC)
http://sureai.net/projects/enderal/

Általam használt Skyrim (workshopos) modok (csak felsorolásszintűen, mert elég sok):
HD texture pack, Radioreggae's Hair Workshop for Male, Radioreggae's Hair Workshop 1-2, Better Females by Bella - CORE FILES, Better males - Bodies [Multilingual], The Cartographers Map Markers, Detailed Mine Map Markers, Midas Magic - Spells for Skyrim, Towns and Villages Enhanced: MINDEGYIK, Enhanced Skyrim: MINDEGYIK, Enhanced Cities: MINDEGYIK, Caliente's Vanilla Armor -- Bandit Pack (for CBBE Curvy), The Eyes Of Beauty, Caliente's Body Mod (CBBE Curvy edition), Ashara's Skyrim Characters as Presets, Static Mesh Improvement Mod: MINDEGYIK, Sounds of Skyrim: MINDEGYIK, Moss Rocks, Enhanced Blood Textures 3.6, Left Hand Rings, Vibrant Auroras, Rainbows, Lush Trees, Birds and Flocks, Lush Grass, Better Dynamic Snow, Water And Terrain Enhancement Redux, WATER - Dawnguard, WATER - Dragonborn, More Dragon Loot

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!