Jelenlegi hely

Megszavazta a nép: Fortnite első benyomások

Utolsó bejegyzés

Megszavazta a nép: Fortnite első benyomások
Ez az Epic Games új játéka, mely még Early Access üzemmódban megy. Műfaját tekintve 4 személyes építős-zombiölős lövölde. 1 napja van meg, szóval még nem tudok sokat róla, de azt mind megosztom. :)

A sztori szerint az emberiség kb. teljesen kipusztult, mert sötét felhők vannak az égen és zomboidok jönnek ki belőle, ha villámlik – ennél jobban kb. felesleges is belemenni a sztoriba. :) Ugyanakkor itt vége is az ismert túlélős-építős játékokhoz való hasonlóságnak, ugyanis itt a grafika vidám, színes, rajzfilmszerű. Nincs vér meg belek meg ilyesmi. A szereplők sem magukba fordult szenvedő túlélők, hanem általában humoros karakterek.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=HfSX9mds9Xg
A játékban egy Parancsnokot alakítunk, aki különböző feladatokra küldi ki az embereit, akik szintén mi vagyunk. Nem tudom minek ez a plusz réteg, de mindegy, ez van. A kiküldött emberek a valódi karaktereink. Van jó pár kaszt és azokon belül is alkasztok. Pl. van a Ninja mint főkaszt és annak van alkasztja, a Bruiser. Az alkaszt határozza meg, hogy milyen speciális támadásai vannak a karakternek: pl. az én karakteremnek van egy Crescent Kick nevű támadása, ami egy köríves rúgás. Egy másik Ninja alkasztnak (aminek nem tudom a nevét) ehelyett 3 shuriken eldobása van. Egyelőre nem tudom, hogy hány alkaszt van, gyanítom, hogy 4-5.
A hősöknek (és minden cuccnak) megvan az MMO-kból ismert színkódja is, fehér/szürke (Common), zöld (Uncommon), kék (Rare), lila (Epic), narancs (Legendary). Ez azt hiszem abba szól bele, hogy magasabb Tiert lehet elérni vele a képességekben. Ha már szóba került: a Képességek Tierekre vannak osztva. A Tier 1-ben 74 különböző okosság van elszórva egy folyamatábraszerű hálón. Ahhoz, hogy a karakter Tier 2-re menjen, először is max. szint kell az adott Tieren (az első Tierhez csak 10. szint, könnyű elérni), aztán bizonyos ágakon végigmenni, és kell még pár tárgy is. Nekem most 2 Training manual vagy ilyesmi hiányzik, még nem tudom honnan lehet szerezni.

Na jó, de milyen a játék?

A játék úgy néz ki, hogy megjelensz a térképen egymagad vagy más emberekkel – ez lehet egy vadregény vagy városi pálya (valószínű lesz más is később). Azt nem tudom, hogy random generált-e, könnyen lehetséges, hogy az. A karaktert külső nézetből látjuk alapból, de van 1st person nézet is. Mindenkinek van egy csákánya, amivel vadul elkezd nyersanyagot gyűjteni (ezek nem vesznek el pályák között, szóval ha tele vagy, akkor nem kell bányásznod). 3 fajta van: kő, fa és fém. Ehhez szét kell verni tárgyakat, fákat, köveket. Gyakorlatilag minden rombolható, ami nem a pálya része.
Lehet továbbá kutakodni is (főleg városban) mindenféle tárgyak reményében, amelyek főleg kraftolási alapanyagok, fegyverek, csapdák és lőszer lehet. Sajnos szűkös az inventory, de szerencsére nincs is nagyon sokféle tárgy. A pályán kóricálva rendszeresen találkozni kis eseményekkel: megmentésre váró túlélő, idegen kristály, megépítendő radarállomás, kincsesláda, alvó zombik, stb.
Van a pályán egy fő cél is, amit meg kell védeni a rárontó zomboidoktól. Mindig van idő arra, hogy előtte építkezzen a csapat. Nagyon könnyen lehet az összegyűjtött nyersanyagokból egy pici erődöt rittyenteni az ojjektum köré. Ez a mostani szinten még csak falakat és csapdákat jelent, később bizonyára lesznek automata fegyverek és más egyéb is. A csapdákról érdemes pár szót ejteni. Ezeknek is megvan a maguk színkódja; lehet őket tenni padlóra, falakra, sőt még plafonra is. Nagyon változatosak, a sima tüskéktől kezdve van minden: elektromos áram, kábító fény, mérgező felhő stb.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=gZWg4iXp_lE
Az építésről kicsit bővebben

Egy gombnyomással építő üzemmódba lehet váltani, bárki építhet, kaszttól függetlenül. 4 alap dolgot lehet építeni:
  • Padló: 3x3-as padló.
  • Fal: 3x3-as fal.
  • Lépcső: Alapból egy rámpát jelent, ami egy 3x3x3-as kocka aljáról átlóban a tetejére visz.
  • Tetraéder: egy pici piramis, nem használtam még.

Ezeket gyors egymás utánban lehet szórni és használni, nem kell megvárni, hogy megépüljön teljesen. Pl. ha fel akarsz jutni egy hegyre, csak szaladsz és dobod magad elé a rámpákat. Nincs fizika, egy 45 fokos 30 méter magas farámpa gond nélkül megáll mindenféle alátámasztás nélkül, nem fog eldőlni. Ez így nem tűnik soknak, viszont van egy nagyon érdekes lehetőség: át tudod szerkeszteni a 3x3-as paneleket a légyen (on the fly)! Pl. ha egy falnál az alsó 3 négyzetet hagyod meg, akkor az egy kis mellvéd van korlát. Ha a középsőt veszed ki, akkor az egy ablak. Nagyon sok variáció van, és bár legtöbbször csak a falat és mellvédet használjuk, szükség van a többire is (pl. a radartorony építésnél). A küldetésekben általában bónusz jár, ha x elemnél kevesebb védelmet építenek a játékosok. Egyébként az építés nálam nem okozott semmilyen lassulást, pedig jártam pár durván kiépített bázisban.

Ha kész a bázis, vagy valamelyik játékos elindítja a következő fázist, akkor jönnek a zomboidok. Ezekből eddig vagy 6-8 félét láttam, szóval elég változatos. Itt heveny lövöldözés és vagdalózás következik néhány percig, de ha a csapat odafigyel, általában nem nehéz jól szerepelni. A teljesítménytől függően kapunk xp-t, ami képességpontokban realizálódik. A karakter nem kap direktben xp-t, hanem egy közös Xp-poolba kerül valamennyi. Ezt aztán szabadon lehet osztani bármelyik karakterünknek. Sokszor kapunk Lámát is (ládát), amit szét kell verni (kinyitni) mindenféle jutalmak reményében. A küldetésekben lehet kapni speciális pénzt is (ami valódi pénzért lehet venni egyébként), amiért további, értékesebb lámákat lehet venni. Nekem nagy szerencsém volt, mert az egyik ilyen küldetésekből összeszedett pénzből vett Láma ezüstlámává változott (még jobb cucc van benne) és találtam egy Epic Ninja karaktert. Elég tápos. :)
A probléma most az, hogy bár van kék kard tervrajzom, amivel normális fegyvert tudok neki csinálni, viszont elég nehéz a hozzávalókat megtalálni. Ugyanis a fegyverek elhasználódnak és eltörnek egy (elég hosszú, több óra használat) idő után. Ilyenkor csak annyi a teendőd, hogy inventory, ráböksz egy tervrajzra és már gyártod is az újat, ami pár másodperc alatt el is készül. Lőszert is gyárthatsz menet közben (kell is), ez is csak annyi, hogy a Reloadot nyomva tartod.

Saját bázis

Van egy saját bázisod is, amit a sztori előrehaladásával súlyos csaták közben upgradelni kell. Ezek a csaták már igénylik a több játékos jelenlétét vagy durván túlcsapdázását. Tartozik még hozzá sok-sok megmentett túlélő (ők is színkódosok), akik mindenféle bónuszokat adnak a fő karakternek. Ezek menedzselése is egy külön feladat, vannak mindenféle célcsoportok, ahová embereket lehet rendelni, pl. orvosok, kutatók, bázisvédők, stb. Minden Túlélő jó valamiben, de nehéz olyan csapatot összerakni, akik illenek egymáshoz és ahhoz értenek, amihez kell és még elég jó a színük is. Még van pár téma, amiről lehetne írni, de már megint túl hosszú lett. :) Érdemes esetleg nézni pár live streamet róla.

Ha valaki esetleg tolja, keressen meg, unqltango a nevem a játékban.

Az eredeti komment hivatkozasa: http://www.rewired.hu/comment/133008#comment-133008
Szerkesztette: Strato - 2017 júl 25


Jó, hogy kiraktátok, bár épp olvastam a "ki mivel játszott a héten" topicban. Elgondolkoztam már párszor rajta, hogy majd bezsákolom, de annyira nem mutat semmit ez a játék magából még streamet nézve se...



Ez egy teljesen feleslegesen a végtelenségig bonyolított grindfesztivál (kétmilliárd opció fejlesztésre aminek semmi értelme) mobil játék fícsörökkel (küldözgeted az embereidet ríszorszért, az egész fejlődésrendszert, stb). Ráadásul van pofájuk 35 fontot kérni azért, hogy jövőre free to play legyen. Kihívás konkrétan 0 van a játékban csak építkezel aztán 1 helyben állva kacsalövészet.

De remélem aki hajlandó volt ezért a szemétért fizetni (ami ép ésszel felfoghatatlan) az biztos élvezni fogja.



Hmmm... az ötlet tetszett, de ha tényleg nincs benne érdemi kihívás, akkor sok értelme nincs a sok építkezésnek.

The strong eat, the weak are meat.



Hát kösz Joda :)

Én mindenesetre jól szórakozom, ahogy erősödöm, egyre nagyobb a kihívás is. Tegnap volt az első meghalásom, pár másodperccel egy meccs vége előtt (de így is megkaptam minden jutalmat). Az is tegnap volt, hogy nem csak a pálya célját teljesítettük, hanem az összes bónusz feladatot is - ezt elég nehéz megtenni, általában a fő cél kényelmesen belefér, de a másodlagosakra már nem marad idő.

Szerintem még a ládák (lámák) cucc-százalékai sincsenek rendesen belőve, vagy beetető időszak van, mert tegnap 2 lámám is upgradelődött ezüstlámáva, majd pedig a következő ütésre aranylámává. Mindkettőben volt többek között egy-egy Legendary karakter, az egyik egy Ninja, a másik egy Engineer. Sajnos elég későn találtam őket, még csak a Ninjával tudtam egy pályát menni, aztán mentem aludni. De majd ma. :)

Tango

"Lagging is a lifestyle."



Gratulálok a design döntéshez, hogy sikerült olyan látványt nyújtani, amit 10 éves tech is tud, mindez az UE4 fejlesztőjétől... Paragonért annó fizettem 8 eurót, amit nem bántam meg de ott olyan grafika meg design volt, hogy olyat a többi Mobaban 10 év múlva se fogunk látni...

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



Ráadásul baromi jól optimalizált és ingyenes is azóta már. 4K-ba egy közepes hardveren simán elmegy. Kár hogy a pálya még mindig elég gyengén néz ki, itt-ott olyan mintha lemaradtak volna a textúrák.



Joda írta: Kihívás konkrétan 0 van a játékban csak építkezel aztán 1 helyben állva kacsalövészet.

Ez az elején valóban így van, minimál építkezssel, pár fallal be lehet védeni az ojjektumokat.

Amikor viszont kimégy a tutorial pályákról, a feladatok is egyre összetettebbek és nehezebbek lesznek. Pár példa:

Dupla vihar: Egyszerre két pontot kell védeni. Ezek szerencsére elég közel vannak egymáshoz, de így is csak két ember tud egyszerre érdemben részt venni a védelemben (mert ugye négy játékosból kettő-kettő véd egy helyet). Itt már sokkal masszívabb erődöt kell építeni.

Survivor shelter: Egy óvóhelyet kell megjavítani és védeni. A pályáról össze kell szedni 8 láthatatlan alkatrészt, mindegyiket 1 perc installálni. A láthatatlan alkatrészeket úgy lehet megtalálni, hogy közelről mégiscsak látszanak, szóval szerencsével. :) A másik módszer, hogy jön egy detektor robot, amit meg kell védeni egy-két percig, és megmutatja a pozícióját az egyik alkatrésznek. Mindeközben az óvóhelyet is időnként támadják, szóval oda is masszív védelmet kell építeni, miközben a csapat másik része az alkatrészeket keresi.

Bomb delivery: El kell juttatni egy bombát A-ból B-be. Ehhez építeni kell egy sínpályát, majd útközben megvédeni. B ponton van még egy újabb védelmi időszak, de azt nem tudom mi a vége, mert nem sikerült.

Egyre változatosabbak az ellenfelek is, többször vannak minibossok az ellenfelek között, akik bizony be tudják tenni a pumpát a küllők közé. A pályán is egyre több, változatosabb plusz feladat jelenik meg, amiket sokszor ignorálni kell, mert a pálya célja már magában is kihívás.

A mobilos küldözgetős rész nem tudom minek van, tök nehéz megcsinálni őket, csomó időbe kerülnek és baromi rossz a kapott loot. Én most ignorálom őket. Ha esetleg tényleg lenne hozzá mobil app, akkor lenne kis értelme, de nem láttam ilyet.

Tango

"Lagging is a lifestyle."



Annak ellenére, hogy jövőre ingyenes lesz, már félmillió példányt megvettek:
https://twitter.com/DarrenSugg/status/890212837779361792

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!