Jelenlegi hely

Elmélkedjünk játékokról!

Utolsó bejegyzés


Zaxx írta: Nálam is az UT ment sokat, a Quake 3-mal minimálisat játszottam.

Mi az hogy ment? UT1 forever!


Tno képe
Tno

Na az előbb úgy kommenteltem, h nem volt időm végigolvasni a dolgokat, így már most némileg felesleges is, úgyhogy csak adok egy +1-et Chillernek Unreal Tournamentus Hereticus-ként. (Csoportnyomás miatt átpártoltam ugye a Q3-ra, de előtte mindig is hangoztattam, h az UT jobb játék (magyar szinkronnal főleg :) ), de igazából aztán egymásra találtunk a slowrail-lel. Még majd párszor elmesélem ezt a sztorit, hogy okuljanak a fiatalok is.)

Monas apó legyintett. Két kézzel is.



Őszintén szólva nagyon örülnék az UT1-ből egy Quake Live-osításnak, ha már az UT4 fejlesztése halottnak tűnik. Csináljanak hozzá néhány új pályát, rakjanak alá egy új renderert, rendes widescreent, modern matchmakinget meg néhány új szervert and I'm in. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Igazat adok, kivéve hogy nekem nincs semmi gondom a 16:9 monitoromon.



Ha már a fizikai kiadások halála szóba került:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=yWNiqIkLjE4
Oh, Activision.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Tény, hogy nem kell vele sok dolgot csinálni, igazából annyi, hogy rossz helyen vannak a fegyvermodellek 16:9-ben, és emiatt túl sokat foglalnak a képernyőből.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



FORSAKEN! :D Mekkora kedvenc volt ez te jó ég. Nem győzöm imádni a DF-t mikor ilyen gyöngyszemeket kapnak elő.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=i8M0bRqVTQw



A videojáték-újságírás Schmitt Pálja:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=ChODXPvsLA0

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



{Áthozva az Akciós játékok topikból. Az alábbi hozzászólás erre válaszol, a teljes téma pedig nagyjából itt kezdődött.}

Engem ezzel szemben idegesít az, hogy pl. szembekerülök egy szituációval, amit meg tudnék oldani, ha éppen nem azzal a class-szal lennék, amit éppen nyüstölök

Mer' nem a payloadon vagy Reinkent, azert! Hogy ertelmesebben is leirjam: OW es TF csapat alapu, objektiva orientalt FPS. Taktikai FPS-nel is problema, ha mondjuk mesterloveszkent besetalsz egy 3x3-as szobaba.

A karaktereknek megvannak a (hard) counterjei. Scout es egy turret, vagy Hanzo es egy gorilla. 1v1-ben buko, jo strategiat hasznalva, csapatkent ritka(bb) es mindenkeppen megoldhato szitu. De amugy sem szamit. OW-ben epp ezert nincs K/D feltuntetve, mert nem az a lenyeg. Nem szamit, mennyiszer halsz meg, mert celt kell elerni, nem azt, hogy tobbet olj, mint a masik.

OW-be es TF-be NEM OLNI mesz



Mer' nem a payloadon vagy Reinkent, azert! Hogy ertelmesebben is leirjam: OW es TF csapat alapu, objektiva orientalt FPS. Taktikai FPS-nel is problema, ha mondjuk mesterloveszkent besetalsz egy 3x3-as szobaba.

És hát pont ezért nem szoktam taktikai FPS-t sem tolni. Ezzel szemben mi van a Quake-ben, ha éppen mesterlövésznek kell lenned? Előveszed a rail gunt és bumm, mesterlövész lettél, és ha mondjuk instagibezel egy 3x3-mas szobában, akkor is megvan a játékban az a rugalmasság, hogy elő tudod venni a gauntletet.

OW-be es TF-be NEM OLNI mesz

Oké, de egyébként dehogynem: ott az objective, de annak teljesítésén az ellenen keresztül vezet az út, és ha mondjuk megnézel valami stream highlightot, mindig azt fogod látni, hogy "hú, mennyit lőtt le egymás után" és hasonlók.

Az objective nekem általában olyan dolog, ami unalmassá tud tenni egy FPS-t, és egy klasszikusabb cuccnál nekem pont az az előny, ha nincs vagy csak minimális szinten van benne ilyesmi. A Quake meg ebből a szempontból azért is extra, mert ott még akkor sem unatkozol, amikor csak A pontból mész B-be, mert el vagy foglalva a strafe jumpinggal, ami ugye annak idején is sok embernek annyira bejött, hogy külön modokat csináltak, amikben csak és kizárólag mozogni kellett. Szóval én úgy tekintek erre a dologra, hogy egy olyan típusú játéknak minden másodperce izgalmas szórakozás, míg egy OW tele van üresjárattal meg tőled független frusztrációval (miért nem x-et csinálja a csapat y helyett?).

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



oké, hogy meg kell ölni az ellent az objektív teljesítéséhez, de koránt sem biztos, hogy az a csapat nyer amelyik többet hentelt.
mert hiába darálják egy sarkon 5 percen keresztül a másik csapatot, egy jól időzített team kill előre mozdíthatja annyira, hogy nyerjék a partyt

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



Persze, az oké, hogy az objective teljesítése a lényeg, én csak azt mondom, hogy ez minőségileg nem igazán változtat a játékmeneten. Egyik igazán jó multis lövölde sem csak arról szól, hogy odamész, lelősz egy csomó ellent és nyertél, ilyen csak a CoD-ban van.

A Quake-ben is meg lehet azt figyelni, hogy ha van egy jó játékos a csapatodban TDM-ben, akkor a gyengébbek is több fraget fognak szerezni. Ez azért van, mert egy jobb játékos már konyít valamennyit a pálya kontrollálásához, ezzel pedig fontos erőforrásoktól fogja megfosztani a másik csapatot. Mondjuk számolja a mega health és a mega armor spawnját, ezért mindig ott lesz akkor, amikor ezek az itemek spawnolnak, felkapkodja őket és így overall gyengíti a másik csapatot, hiszen kisebb lesz a stackjük és a sérülésekből sem fognak tudni gyorsan felépülni.

Tegnap pl. úgy nyertem egy deathmatchet, hogy az már pofátlanság. Este leültem játszani és éreztem, hogy el vagyok fáradva, bazi pontatlanul lőttem. Kedvem az azért volt hozzá, annyit meg már megtanultam, hogy csak egy bizonyos szintig számít a játékban a pontosság, szóval úgy voltam vele, hogy oh well, játszogassunk a poén kedvéért, aztán majd kiderül, sikerül-e alkotni valamit.

Feljött az egyik kedvenc pályám (Church of Azathoth), amit már elég jól ismerek, és mákom is volt, mert kezdőspawnnak mindjárt a mega armor mellé kerültem. Na mondom, ez tök jó, de most mi a fingok csináljak, fosul lövök, ráadásul Keellel vagyok, aki erős, de lassú. Ha elmegyek a mega healthért, tutira ott lesz valaki, mire odaérek. Ha elmegyek a rakétavetőért (ami eleve rossz helyen van, kb. az a pályán a "kill room", mert jól látható hely, ami 3-4 irányból is megközelíthető), tutira ott lesz valaki, és kapom az áldást a seggembe.

De hé! Van a pályának egy közeli, eldugottabb része, amerre a kutya sem jár, mert csak egy shotgun van ott... bingó, a shotgunnal még bénán is elég jól lehet lőni. Kész lett a kis tervem: van egy megám, ami jó, tehát elsunnyogok a puskáig, után visszamegyek a nail gunig, addigra pedig a mega health környékén már úgyis egymást fogják irtani az emberek. Így is lett, hárman is ott lőtték egymást, kettőt lespammeltem a nailgunnal, a harmadikat arcon lőttem a shotival: triple kill, vezetek, lett egy rakétavetőm és még meg sem sérültem komolyabban. A megát persze felvette valaki, szóval amíg respawnolt, elmentem a lightning gunért, kis kerülővel mentem vissza (egy csávót ezalatt lelőttem). Amikor visszaértem, épp nem volt ott senki, ezért pár másodperccel később kaptam fel a megát, hogy késleltessem a további spawnokat és csak én tudjam, mikor lesz fent pontosan.

Visszanéztem a mega armor felé: sajna felvették, de ketten élethalál harcot vívtak érte, szóval a túlélőt gyorsan lelőttem (már 5 killem van, még egyszer sem haltam meg, és valószínűleg még mindig nekem van a legjobb stackem). Innentől az lett az ügymenet, hogy fél percenként mentem vissza a mega healthért (7x sikerült is felvenni), néha meg további mega armorokat is sikerült felkapni, így bár szarul lőttem, szinte végig jó egészségnek örvendtem, és végül egy darab fraggel sikerült nyerni... úgy, hogy nekem volt a legszarabb az accuracy értékem a végére (oké, sokat spammeltem is, az meg leviszi még pluszban).

Én voltam a legjobb? Egy fenét, egyszerűen csak a jó kezdéssel sikerült kicsikarnom akkora map controlt, ami majdnem az összes harcomnál helyzeti előnyhöz juttatott. Ha ezt nem tudod megoldani, nem igazán fogsz nyerni, hiába lövöd ki az ellen szemét a rail gunnal... talán ez az "objective" a Quake-ben, és nem az, hogy "kill, kill, kill"? :)

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



lol

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling



Tudom, wot, lil-lol.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Érdekes fejtegetés a cross-platform játék témakörében, most, hogy a Sony a Fortnite-nál beadta a derekát:
https://www.eurogamer.net/amp/2018-09-27-sony-has-caved-on-fortnite-cons...

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



... nem volt egy speedrunos topicunk?

rwurl=https://youtu.be/5vjyy-UkZBY

ibi amentia latet



Egy Fig investor kiszámolta az elég csekély részesedéséből, hogy hány példány mehetett el a PoE 2: Deadfire-ből. Itt az ez alapján elindult beszélgetés műfajról, konkurenciáról, az izometrikus CRPG-k piacáról és hasonlókról:
https://twitter.com/aerothorn/status/1060202788989222912?s=21

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



(Most már tuti, hogy van egy téglánk. :P )

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



ez a vank attila egy köcsög szerintem. Már láttam többször megnyilvánulni. Elég gáz arc.

Valaki mesélte, hogy egyszer olyan részeg volt, hogy elesett tüsszentés közben.

Youtube: Csöpi plays - https://goo.gl/pp4Ldr



Nagyobb baj az, hogy ritkán mos hajat.



Vagy hogy nem használja a válasz gombot, mert letörne a keze.



"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



Egy tök jó kis cikk az RTS-remasterek hasznosságáról / káros hatásairól:
https://waywardstrategy.com/2018/11/19/blizzard-and-ea-just-turned-me-into-a-hypocrite-and-other-thoughts-on-rts-remasters/

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Nem kizárt, hogy már szerepelt itt a téma valamilyen formában, de jófajta összefoglaló, fejtegető írásokat (esetleg videókat) keresek a félkészen megjelenő játékok, day one patch-ek, az Early Access, az open beta, a Kickstarter és úgy általában a kortárs videojáték készítés/kiadás jellemzői közötti összefüggésekről.

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám




Hiányzik a Dead Space :(

rwurl=https://youtu.be/BQ3iqq49Ew8



a Játékfejlesztésbe linkelve volt és ott van +link ahol a többi is található ;)

Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.



"Which platform is really the best place for indie developers right now? Is it the Nintendo Switch or Steam? Or perhaps one of the many other platforms available? At PAX South, I asked a number of independent developers which platforms they were planning on launching their games for."
https://www.usgamer.net/amp/switch-steam-indie-devs-pick-the-best-online...

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!